شماره ۱۹۶۹ | ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۳ ارديبهشت
صفحه را ببند
روی خط سینما

 جزئیاتی جدید از فیلم تازه اصغر فرهادی به نام «قهرمان» روشن شده است. طبق جدیدترین اطلاعات، این فیلم که تریلری روانشناسانه است در شیراز فیلمبرداری خواهد شد. «قهرمان» که نهمین فیلم کارنامه فرهادی است، با سرمایه‌گذاری بخش سینمایی شبکه فرانسوی-آلمانی آرته ساخته می‌شود و البته  الکساندر ماله‌گی، تهیه‌کننده فرانسوی و شرکت ممنتو فیلمز نیز به سیاق چند فیلم اخیر فرهادی در تهیه آن مشارکت دارند. درباره بازیگران این فیلم گفته می‌شود که فرهادی قصد استفاده از ستاره‌هایی چون نوید محمدزاده و امیر جدیدی را دارد، اما تاکنون خبری در این زمینه به‌طور رسمی اعلام نشده است.
  ورایتی خبر داده است که سازمان‌دهندگان فستیوال فیلم کن رسما اعلام کردند به دلیل پاندمی کرونا امکان برگزاری فیزیکی این فستیوال در فصل پاییز وجود ندارد. با این‌حال، فیلم‌های انتخابی فستیوال در اوایل ژوئن معرفی می‌شوند و کن با چند فستیوال دیگر ازجمله ونیز همکاری می‌کند تا تعدادی از فیلم‌ها را به نمایش بگذارد. یکی از سخنگویان فستیوال ضمن اعلام رسمی این خبر گفته است که کن به جای برگزاری فستیوال مجازی جایگزین می‌خواهد با دیگر فستیوال‌های پاییزی، خارج از کن مراسمی برگزار کند. رئیس کن که حامی سرسخت سالن‌های سینماست، گفت فهرستی از فیلم‌هایی که قرار بود در فستیوال کن به نمایش درآیند، با برچسب «کن ۲۰۲۰» در فستیوال‌ها و اکران عمومی به نمایش درخواهند آمد.
  در اولین جلسه شورای صنفی نمایش در دوره جدید که با حضور سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی و نمایندگان صنوف برگزار شد، مرتضی شایسته با اکثریت آرا به‌عنوان دبیر شورا در دوره جدید انتخاب شد. در این جلسه همچنین سینماهای آزادی، کورش، مگامال، ماندانا، ایران، بهمن و فرهنگ به‌عنوان سرگروه‌های اکران معرفی شدند.
 فیلم کوتاه «نگران نباش» ساخته مانا پاک‌سرشت در نخستین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «کرونا» آلمان که به صورت آنلاین برگزار می‌شود، نمایش داده خواهد شد. فیلم‌های این جشنواره از بین ۱۲۶۲ فیلم ارسالی انتخاب شده‌اند. در این جشنواره انتخاب بهترین فیلم از نگاه مخاطبان به صورت آنلاین خواهد بود که جایزه آن ۵۰۰ یورو و جایزه بهترین فیلم از نگاه داوران ۱۵۰۰ یورو تعیین شده است.


تعداد بازدید :  381