شماره ۱۹۶۶ | ۱۳۹۹ شنبه ۲۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
روی خط سینما

 در شرایطی که در روزهای اخیر سوالات بی‌جواب و کنجکاوی‌های زیادی درباره مسائل اقتصادی طرح‌های جایگزین سینمایی مانند اکران فیلم‌ها در «وی‌او‌دی» و «سینما ماشین» مطرح شده است، روز گذشته اعلام شد که بر اساس آمار ثبت‌شده در سامانه رسمی فروش سینماها، «خروج» حاتمی‌کیا در یک هفته اجرای طرح «سینما ماشین» فروشی معادل ۷۰‌میلیون و ۸۴۰‌هزار تومان داشته است. به استناد آمار ثبت‌شده در سامانه رسمی سازمان سینمایی، بلیت‌های فروش رفته «خروج» در طرح «سینما ماشین» نیز  تا شب پنجشنبه هجدهم اردیبهشت‌ماه، یک‌هزار و ۷۷۱ قطعه بوده است.

 بعد از اینکه آکادمی اسکار اعلام کرد به دلیل شرایط خاص کرونایی سینما فیلم‌های نمایش داده شده در سرویس‌های ویدیوی درخواستی یا «وی‌او‌دی‌« هم می‌توانند در رقابت‌های اسکار حضور یابند، حالا آکادمی هنرهای تلویزیونی آمریکا اعلام کرده است که از این پس آثاری که در جوایز اسکار نامزد شده باشند اجازه حضور در جوایز «امی» را نخواهند داشت. این تصمیم که قرار است از جوایز «امی» در ‌سال ۲۰۲۱ اعمال ‌شود، به گفته کارشناسان بیشتر به ضرر آثار مستند خواهد بود. در چند‌سال گذشته برندگان شاخه‌های مستند جوایز اسکار و «امی» در چند نوبت هم‌پوشانی داشتند و حالا این تصمیم جدید فرصت حضور هم‌زمان این نوع فیلم‌ها را در اسکار و «امی» می‌گیرد.

 فیلم «پینوکیو» هم به دنبال بسته بودن سینماها از اکران باز ماند و به جای آن در آمازون پرایم به نمایش درآمد. فیگارو در این زمینه نوشته که فیلم لایو اکشن پینوکیو که متئو گارونه سازنده فیلم‌هایی چون «گومورا» و «داگ‌من» آن را کارگردانی کرده، به جای سالن‌های سینما از طریق پلتفرم استریمینگ آمازون پرایم منتشر شده است. این فیلم که قرار بود هجدهم ماه مارس (بیست‌وهشتم اسفند) در فرانسه اکران شود، ابتدا تا اول جولای (یازدهم تیر) به تعویق افتاد و سپس به دلیل اطمینان نداشتن به عادی شدن شرایط سینماها، تصمیم گرفته شد از طریق «آمازون پرایم ویدیو» منتشر شود.

  فیلم ابرقهرمانی جدید آماده تولید می‌شود. در این فیلم دواین جانسون و امیلی بلانت که در فیلم «گشت و گذار در جنگل» با هم بازی کرده بودند، یک بار دیگر در کنار هم ظاهر می‌شوند. این فیلم ابرقهرمانی جدید با عنوان «غل و زنجیر» هنوز تهیه‌کننده و پخش‌کننده مشخصی ندارد و در حال حاضر استودیوهای قدرتمندی ازجمله نتفلیکس بر سر تصاحب آن رقابت می‌کنند. «غل و زنجیر» که اقتباسی از کتاب کمیک دهه ۱۹۹۰ به همین نام است، داستان زن و شوهری ابرقهرمان را روایت می‌کند که قدرت فرابشری‌شان تنها زمانی کار می‌کند که با هم باشند و حالا که روابط‌شان به هم خورده، نیروهای خاص آنها هم دچار چالش شده‌اند.   


تعداد بازدید :  373