شماره ۱۹۶۶ | ۱۳۹۹ شنبه ۲۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
فجر 99 در پایان راه

[شهروند] جشنواره جهانی فیلم فجر که برخلاف بسیاری از جشنواره‌های مطرح جهانی تکلیف خود را در ‌سال کرونایی جاری مشخص نکرده و به همین دلیل نیز آماج انتقادات، اعتراضات و کنایه‌های بسیاری شده بود، روز گذشته بالاخره اعلام کرد که سی‌وهشتمین دوره این جشنواره که قرار بود بهار امسال برگزار شود، به ‌سال آتی موکول شده است.
روابط‌عمومی جشنواره بین‌المللی فجر اعلام کرد که پس از هفته‌ها بحث و انتظار برای برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر، سرانجام این جشنواره به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا لغو شد و سی‌وهشتمین دوره آن در بهار‌ سال 1400 برگزار خواهد شد.
محمدمهدی عسگرپور، دبیر جشنواره نیز با اشاره به اینکه «برخلاف اینکه در ابتدا به نظر می‌رسید امکان برگزاری جشنواره به جای فروردین در نیمه دوم خرداد وجود دارد، اما روند شیوع بیماری به گونه‌ای پیش رفت که تعدادی از جشنواره‌های جهانی که در نیمه اول‌ سال ۹۹ در تقویم جشنواره‌ها ثبت شده بود، لغو شد یا به تعویق افتاد» خبر برگزار نشدن جشنواره در ‌سال جاری را تأیید کرد. او گفت: «با اینکه امکان برگزاری نیمه مجازی این جشنواره وجود دارد، اما به دلیل نبود امکان حضور بیشتر فیلمسازان و دست‌اندرکاران خارجی تصمیم بر آن شد که سی‌وهشتمین دوره جشنواره جهانی فجر در ‌سال ۱۳۹۹ لغو و از هم‌اکنون تمهیدات لازم برای برگزاری آن در خرداد ۱۴۰۰ اندیشیده شود.»


تعداد بازدید :  404