شماره ۱۹۳۴ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۵ اسفند
صفحه را ببند
منهای سینما

  جمشید مددی از فعالان باسابقه عرصه تئاتر ایران و اداره کل هنرهای نمایشی  که طی نزدیک به سه دهه گذشته در مجموعه‌های تئاتر شهر، اداره برنامه‌های تئاتر و همچنین تماشاخانه سنگلج فعالیت می‌کرد. روز جمعه بیست‌وسوم اسفند بر اثر سکته قلبی چشم از جهان فروبست.
  آمار نشر کتاب نشان می‌دهد در بهمن ماه امسال تعداد ۱۲هزار و ۴۸۳ عنوان کتاب منتشر شده که در مقایسه با ۱۱هزار و ۸۴۹ عنوان کتاب در دوره زمانی مشابه‌ سال گذشته، ۵درصد افزایش داشته است. از مجموع ۱۲هزار و ۴۸۳ عنوان کتاب منتشرشده در بهمن ماه امسال که از سوی ‌هزار و ۵۸۸ ناشر منتشر شده، موضوع کودک و نوجوان از سایر موضوعات سبقت گرفته و با ۲‌هزار و ۷۶۵عنوان پیشتاز است و در مقایسه با بهمن‌ سال گذشته، ۳۶درصد افزایش را نشان می‌دهد.
  تعدادی از مدیران آموزشگاه‌های موسیقی کشور با ارسال نامه‌ای به سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از او خواستند به دلیل اتفاقات ناشی از بحران ویروس کرونا نسبت به برخی شرایط حمایتی برای آموزشگاه‌های هنری کشور اقدامات لازم را انجام دهد
   بیمارستان جم که در روزهای اخیر به صورت مکرر به شرح وضع جسمی محمدرضا شجریان پرداخته، اکنون در پستی جدید از شرایط مناسب این هنرمند برای ترخیص از بیمارستان خبر داده است. در آخرین بیانیه بیمارستان جم درباره وضع جسمی محمدرضا شجریان آمده است: «در راستای اطلاع‌رسانی به مردم هنردوست و هم‌میهنان عزیز، در کمال مسرت به استحضار می‌رساند با توجه به بهبود جمیع شرایط استاد از لحاظ کلیوی، قلبی و ریوی با نظر پزشکان معالج ایشان آماده ترخیص و پیگیری ادامه درمان در منزل زیر نظر پزشکان معالج هستند.»
  گالری ویستا نمایشگاه آنلاین «از قاب بهار» را با ارایه آثار ۵۷هنرمند در شبکه اجتماعی اینستاگرام راه‌اندازی کرده است. نمایشگاه «از قاب بهار» تا بیست‌ودوم فروردین به صورت مجازی در صفحه اینستاگرام گالری ویستا (vistaartgallery) دایر خواهد بود.

 


تعداد بازدید :  206