شماره ۱۹۳۱ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۱ اسفند
صفحه را ببند
قول ازدواج، دختر عمو را سارق کرد

[شهروند] سارقان مغازه نقره‌فروشی بازار تهران که دو‌میلیارد ریال نقره به سرقت برده ‏بودند، بازداشت شدند. ششم اسفند ماه‌سال جاری پرونده‌ای مبنی بر سرقت از یک مغازه ‏نقره‌فروشی در محدوده بازار توسط کلانتری 113 بازار برای رسیدگی تخصصی به پایگاه ‏هفتم پلیس آگاهی واصل شد.
شاکی با حضور در پایگاه هفتم اظهار داشت: «در بازار تهران مغازه نقره‌فروشی دارم، ‏ساعت 9 صبح پنجم اسفند ماه وقتی در مغازه را باز کردم، دیدم مغازه به هم ریخته است و ‏حدود 10کیلو زیورآلات نقره به ارزش 200‌میلیون تومان که در مغازه داشتم به سرقت ‏رفته است.»
کارآگاهان پس از اظهارات شاکی برای بازبینی و بررسی محل وقوع جرم راهی بازار تهران ‏شدند که با پایش فیلم ضبط شده در دوربین‌های مداربسته متوجه شدند سرقت را ‏خانمی انجام داده و با پوشیدن صورت خود با ریموت کنترل مغازه شاکی را باز کرده و پس ‏از سرقت متواری شده است.
کارآگاهان در گام نخست تحقیقات فرضیه را سرقت داخلی عنوان کردند و احتمال دادند ‏فردی که به ریموت کنترل مغازه دسترسی داشته، نقشه سرقت را کشیده است، لذا با مصاحبه ‏و بازجویی فروشندگان و همکاران مغازه شاکی متوجه ‌شدند یکی از ‏فروشندگان به نام وحید سی‌ساله یک‌سال است برای شاکی کار می‌کند که با توجه به ‏حرف‌های ضد و نقیض و ادله به‌دست آمده درنهایت لب به اعتراف گشود و به ‏سرقت مغازه با همدستی دخترعمویش به نام فاطمه بیست‎وهفت‌ساله اعتراف کرد.
وحید در اظهارات خود گفت:«به علت مشکلات مالی نقشه سرقت را کشیدم و در روزی که ‏ریموت کنترل مغازه در دستم بود در یک فرصت از رویش کپی کردم و با طرح نقشه‌ای از ‏دخترعمویم کمک گرفتم و سرقت را انجام دادیم و درحال حاضر تمام اموال سرقتی در ‏اختیار دختر عمویم است‎.»
در گام بعدی با همکاری متهم، دخترعموی او نیز در یک عملیات دستگیر و در بازرسی از ‏خانه او اموال سرقتی کشف شد. پس از انتقال فاطمه به پایگاه هفتم ضمن قبول جرمش علت ‏همدستی خود را با وحید قول ازدواج  او اعلام کرد و گفت به خاطر عشقی که به او داشتم ‏تن به این سرقت دادم.
رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی با اعلام این خبر گفت: «با توجه به اعتراف صریح هر دو متهم‏، با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضائی روانه زندان شدند.‏» .


تعداد بازدید :  292