شماره ۱۹۱۴ | ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۹ بهمن
صفحه را ببند
روی خط سینما

  نرگس آبیار سه‌شنبه در مراسمی ویژه در پاکستان جایزه بخش بین‌المللی زنان راهبرهام را دریافت می‌کند. او  از زنان رمان‌نویس دو دهه اخیر ایران است که از یک‌دهه قبل ساخت فیلم‌هایی براساس زنان قهرمان داستان‌هایش را آغاز کرد. او با فیلم‌های «شیار ۱۴۳»، «نفس» و «شبی که ماه کامل شد» حضور بین‌المللی موفقی داشت. جایزه زنان راهبر‌هام را کمپانی بزرگ تلویزیونی و رسانه‌ای «هوم نت‌ورک لیمیتد» طراحی و ابداع کرده است و اولین دوره آن با حضور مقامات کشوری و بانوی اول پاکستان برگزار خواهد شد.

  اصغر فرهادی قصد دارد برای فیلم جدید خود با بازیگرانی کار کند که قبلا با آنها کار نکرده است. در چند روز گذشته، نام تعدادی از هنرمندان سینمای ایران به‌عنوان بازیگران اصلی فیلم «قهرمان» تازه‌ترین اثر فرهادی در فضای مجازی مطرح شد، اما حضور هیچ بازیگری تاکنون در فیلم جدید او قطعی نشده است.

  فیلم سینمایی «انگل» پس از کسب چهار جایزه اصلی در مراسم اسکار ۲۰۲۰ در باکس آفیس هم رکورد تازه‌ای به نام خود ثبت کرد. «انگل» ساخته بونگ جون هو در تعطیلات آخر هفته ۵.۵‌میلیون دلار فروخت که به معنی افزایش ۲۳۴‌درصدی فروش بلیت آن پس از اسکار است. این فیلم بزرگ‌ترین موفقیت فروش برای یک فیلم را پس از کسب اسکار در یک دهه اخیر رقم زد و این رکورد را به نام خودش ثبت کرد. در مجموع تنها هفت روز پس از کسب اسکار فروش «انگل» ۸.۸‌میلیون دلار بوده است.

  فیلم کوتاه «کلاس رانندگی» به کارگردانی مرضیه ریاحی با دریافت جایزه هیأت داوران هجدهمین جشنواره جهانی فیلم‌های زنان «توپاز» آمریکا، به‌عنوان تنها نماینده سینمای ایران به جشنواره بهترین‌های شمال تگزاس آمریکا دعوت شد.  

  فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است» به کارگردانی رضا زهتابچیان و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه متقاضی اکران نوروزی شد. این فیلم‌ سال گذشته هم بعد از اکران در جشنواره فیلم فجر سی‌وهفتم، متقاضی اکران در نوروز ۹۸ شد که این درخواست به سرانجام نرسید و پس از آن هم حاشیه‌های صادر نشدن پروانه نمایش فیلم به وجود آمد.

  فیلم سینمایی«مطرب» در میانه‌‌ هفته‌‌ پانزدهم اکران خود به فروش بیش از ۳۸‌میلیارد و پنجاه ‌میلیون تومان رسید و بدین ترتیب رکورد پرفروش‌‌ترین فیلم سینمای ایران را که در اختیار «هزارپا» با رقم ۳۸‌میلیارد و چهل و هشت‌میلیون تومان بود، از آنِ خود کرد.


تعداد بازدید :  267