شماره ۱۸۳۹ | ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۸ آبان
صفحه را ببند
کاهش فروش بلیت سینما

شهروند|  با پایان ماه صفر و دور جدید اکران فیلم‌ها، چند فیلم پربازیگر و کمدی روی پرده رفتند. فیلم‌هایی که قبل از اکران‌شان هم معلوم بود با استقبال مخاطبان مواجه می‌شوند و می‌توانند جان تازه‌ای به سینماها ببخشند. پیش‌بینی‌ها درست بود و فیلم‌های روی پرده با استقبال مواجه شدند و سینماها از فروش خوبی برخوردار بودند، اما از ابتدای هفته با بارش برف و برودت هوا تعداد مخاطبان فیلم‌های سینمایی نیز تحت‌تأثیر قرار گرفت. کاهش مخاطبان سینما همچنان ادامه دارد و بسیاری از سینماداران از قطعی اینترنت که حتی اطلاع‌رسانی را متاثر کرده، گله‌ دارند. سازمان سینمایی در سامانه رسمی خود ارقامی از افت فروش سینما در روزهای گذشته را منتشر کرده است. طبق این گزارش،  مجموع فروش فیلم‌های روی پرده در روز گذشته تنها ۱۳۵‌میلیون تومان و مجموع مخاطبان سینماها در سراسر کشور کمتر از ۱۲‌هزار نفر ثبت شده است. در این میان فیلم سینمایی «مطرب» به‌عنوان پرفروش‌ترین فیلم درحال اکران که طی هفته گذشته حداقل مخاطب روزانه‌اش ۲۶‌هزار نفر بوده و این آمار در پایان هفته به مرز ۷۸‌هزار مخاطب فقط در روز جمعه رسیده بود، در روز شنبه ۱۰‌هزار نفر و در روز یکشنبه تنها ۶‌هزار نفر مخاطب داشته است. فیلم سینمایی «چشم و گوش بسته» دیگر فیلم کمدی روی پرده هم طی هفته گذشته حداقل ۶‌هزار نفر را در یک روز به سینماها کشانده و آمار مخاطبانش در روز پایانی هفته قبل به مرز ۱۸‌هزار نفر رسیده بود، روز گذشته تنها ۳۶۰ نفر مخاطب داشته است. مخاطبان فیلم «سمفونی نهم» هم از‌ هزار نفر در روزهای شنبه و یکشنبه هفته قبل به 300نفر در این هفته رسید.
اشاره به آمار فروش دوفیلم کمدی درحال اکران، نشان‌دهنده وضعیتی است که دیگر فیلم‌های روی پرده هم طبیعتا از آن بی‌نصیب نمانده‌اند و می‌توان آن را شاهد مثالی از وضع حاکم بر سینماهای کشور قلمداد کرد.
علی سرتیپی، تهیه‌کننده و پخش‌کننده در گفت‌وگویی کوتاه با ایسنا از مساعدنبودن شرایط برای خرید اینترنتی بلیت و اطلاع‌رسانی به مخاطبان گله‌مند است.
او گفته: «پردیس سینمایی کورش روز شنبه به دلیل ترافیک زیادی که در مسیر این پردیس ایجاد شد و مخاطبان زیادی امکان رسیدن به سینما را نداشتند، از عصر به بعد تعطیل شد و به گفته سرتیپی این تعطیلی در روز یکشنبه هم ادامه پیدا کرد.»
به گفته سرتیپی، اگرچه روز دوشنبه 27 آبان سالن‌های سینمایی این پردیس دایر است، اما قطع‌بودن اینترنت مشکلاتی را دست‌کم برای اطلاع‌رسانی به وجود آورده است.
البته این مسأله فقط گریبانگیر پردیس کورش نیست و بسیاری دیگر از سالن‌های سینمایی هم‌چنین مشکلی دارند. با این وضع امیدی که سینمایی‌ها به بهترشدن وضع فروش سینما داشتند، دوباره کم‌فروغ شده است.


تعداد بازدید :  100