شماره ۱۸۳۵ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۳ آبان
صفحه را ببند
«خانه پدری» رفع توقیف شد

شهروند| خانه پدری رفع توقیف شد و این‌بار با اصلاحات صحنه‌های نخست فیلم دوباره به پرده سینماها   بازگشت.
دیروز سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی از ادامه اکران فیلم «خانه پدری» خبر داد و گفت که نامه دادستانی تهران درباره رفع توقیف این فیلم را دریافت کرده است: «تدبیر ریاست محترم قوه‌قضائیه  و دستور ویژه رسیدگی برای رفع توقیف فیلم «خانه پدری» قابل تقدیر است و بدون ‌شک این تدبیر ایشان و همکاری‌های مسئولان قوه‌قضائیه در اجرای آن به انسجام و همدلی جامعه سینمایی کشور کمک می‌کند. از اولین ساعاتی که این اتفاق برای فیلم افتاد، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، شخصا موضوع را دنبال کردند و رایزنی‌های لازم با رئیس محترم قوه‌قضائیه انجام شد و با همت ایشان به نتیجه رسید. از آقای کیانوش عیاری هم سپاسگزاریم که در سه چهار روز اخیر همراهی‌های لازم را معمول داشتند که به اکران مجدد فیلم کمک کرد.»
دیروز بلیت‌فروشی برای این فیلم که در طول 10سال گذشته فرازونشیب‌های زیادی را طی کرد، دوباره با همان شرایط قبلی، یعنی رده‌بندی سنی ۱۵+ و محدودیت سالن نمایش آغاز شد.
مسئولان وزارت ارشاد این‌بار به خبر رسمی بسنده کردند و بیش از این درباره چگونگی رفع مشکل خانه پدری پاسخ ندادند. کیانوش عیاری هم که طبیعتا بعد از 10‌سال و فرازونشیب‌های فراوان دیگر حرفی برای گفتن ندارد، اما پیگیری‌ها و شنیده‌های خبرنگار «شهروند» حکایت از آن دارد که در سکانس‌های مورد مناقشه در این فیلم بار دیگر اصلاحاتی انجام شده و پس از تأیید این اصلاحات دستور رفع توقیف فیلم صادر شده است.


تعداد بازدید :  254