شماره ۱۸۳۱ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۹ آبان
صفحه را ببند
ویلموتس برگشت و بزرگان را خط زد
تیم‌ملی پرابهام فوتبال

شهروند|  بعد از چند روز پرالتهاب پیرامون تیم‌ملی و کادرفنی‌اش به نظر می‌رسد سرانجام مشکلات مربوط به مسائل مالی مارک ویلموتس حل شده و بازگشت این مربی بلژیکی به ایران نشان می‌دهد مدیران فدراسیون فوتبال توانسته‌اند او را راضی کنند. ویلموتس بلافاصله بعد از دریافت پول، لیست بازیکنان تیم‌ملی برای بازی با عراق را هم اعلام کرد تا فعالیت‌هایش را از سر بگیرد. لیست ویلموتس اما در شرایطی اعلام شده که خط‌خورده‌های سرشناسی در آن دیده می‌شود؛ بازیکنان شناخته‌شده‌ای که در لیگ برتر یا لیگ‌های خارجی عملکرد خوبی داشتند و انتظار می‌رفت در لیست جدید سرمربی بلژیکی نیز باشند.
بازیکنان دعوت‌شده به تیم‌ملی
در فهرست 23 نفره‌ای که ویلموتس آن را اعلام کرده نام سه دروازه‌بان (بیرانوند،‌ مظاهری و نیازمند) به چشم می‌خورد. در خط دفاع سرمربی تیم‌ملی وریا غفوری را به تیم‌ملی برگردانده است. همچنین مجید حسینی، حسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، محمد نادری، مرتضی پورعلی‌گنجی، رامین رضاییان و سیاوش یزدانی سایر مدافعان دعوت‌شده هستند. خط ‌هافبک تیم‌ملی را امید ابراهیمی، احسان حاج صفی، علی کریمی، احمد نوراللهی، مسعود شجاعی و وحید امیری تشکیل می‌دهند.  کریم انصاری‌فرد، علی قلی‌زاده، محمد محبی، کاوه رضایی، سردار آزمون و مهدی طارمی هم مهاجمان تیم‌ملی برای بازی با عراق هستند که دعوت‌شدن قلی‌زاده و رضایی بعد از مدت‌ها در نوع خود جالب است.
خط‌خورده‌های بزرگ ویلموتس
از جمله نفراتی که نام‌شان در لیست تیم‌ملی نیست، می‌توان به مهره‌های مطرحی همچون اشکان دژاگه یکی از سه کاپیتان تیم‌ملی و بازیکن تراکتور اشاره کرد. دژاگه که در ترکیب اصلی بازی با کامبوج نیز حضور داشت، در لحظه گرم‌کردن دچار مصدومیت شد و همین آسیب‌دیدگی او را چند ماه از میادین دور نگه داشت و باعث شد برای تیم باشگاهی‌اش یعنی تراکتور هم بازی نکند. اما اشکان در مقابل سپاهان برای دقایقی به میدان رفت و آمادگی خود را به نمایش گذاشت، ولی به‌هرحال ویلموتس تصمیم گرفت او را دعوت نکند. ضمن این‌که مهرداد محمدی ستاره ایرانی باشگاه آوس پرتغال نیز بعد از تنها یک اردو باز هم از دید سرمربی بلژیکی دور ماند تا برادران تاچیبانا یکی از قُل‌های خود را از دست بدهد. مهرداد که در اردوی قبلی حضور داشت و توانست نخستین گل ملی خود را هم به کامبوج بزند، حالا امیدوار است برای اردوهای بعدی دعوت شود، هرچند کار بسیار سختی پیش‌رو دارد. مهدی ترابی، ‌هافبک خوش‌تکنیک تیم پرسپولیس که در بازی‌های اخیر این تیم درخشان ظاهر شد و توانست دو گل و دو پاس گل را به همراه یک پنالتی ثبت کند، برای دومین اردوی متوالی از تیم‌ملی جا مانده است. از تیم آبی‌پوش پایتخت، جای خالی فرشید اسماعیلی و سیدحسین حسینی نکته جالبی است. در عین حال سعید عزت‌اللهی ملی‌پوش و بازیکن ثابت تیم‌ملی در دوره کارلوس کی‌روش نیز همچنان در بین  نفرات دعوت‌شده نیست، درست مثل علیرضا جهانبخش که بعد از حضور همیشگی در تیم‌ملی بازهم در جمع نفرات ویلموتس حضور ندارد.
جابه‌جایی‌های متعدد در ترکیب
به نظر می‌رسد مارک ویلموتس با جابه‌جایی‌های پرتعداد در لیست‌های اعلامی خود همچنان می‌خواهد نفرات را در پست‌های مختلف بسنجد. او برای دومین اردوی متوالی نام‌های بزرگی را خط می‌زند تا از سایر بازیکنان استفاده کند. حالا هم پیش‌بینی می‌شود که ویلموتس همچنان درحال ارزیابی است و قصد دارد انگیزه را در یک جامعه بزرگ بازیکنان زنده نگه دارد. این درحالی است که تیم‌ملی آخرین بازی خود در مقدماتی جام‌جهانی را مقابل بحرین واگذار کرده و حالا در بازی با عراق باید نتیجه خوبی به دست آورد تا کارش برای صعود به دور بعدی گره نخورد.


تعداد بازدید :  292