شماره ۱۷۷۳ | ۱۳۹۸ شنبه ۲ شهريور
صفحه را ببند
هشتگ‌ روز
#روز_پزشک #محمدرضا_فروتن#اینستاگرام

در ایران روز اول شهریورماه که همزمان با زادروز تولد ابوعلی سیناست، برای روز پزشک در نظر گرفته شده است. اتفاقی که باعث شد این هشتگ به یکی از ترندهای اصلی توییتر تبدیل شود. در ماه‌های اخیر در فضای مجازی و رسانه‌ها بحث‌های زیادی درباره موضوع استفاده‌نکردن آمار قابل توجهی از پزشکان از کارتخوان در مطب‌ها وجود داشت. همچنین بحث افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی برای پایان دادن به این چرخه هم بر سر زبان‌ها افتاد. در روز پزشک اما چاشنی تبریک به پزشکان هم به این بحث‌ها اضافه شد.
  آقا آخرش نفهمیدیم افزایش سهمیه پذیرش دانشجوی پزشکی به نفع کشوره یا به ضرر. حداقل تو روز پزشک این رو مشخص کنید.
  اگر پزشک هستی دیگر متعلق به خودت نیستی. اگر متعلق به خودت هستی دیگر پزشک نیستی.
  روز پزشک رو به اونایی که حالتونو خوب می‌کنن تبریک بگید!
  بازم روز پزشک رو به همراهِ تختِ بغلی که به مریضِ کاندیدِ جراحی قلب که رضایت به عمل نمی‌داد گفت «سیر و لیمو بخور خوب می‌شی» تبریک می‌گم.
  آقا ما روز پزشک نیاز نداریم. به جاش جو جامعه رو متشنج نکنید. بذارید اونا که برای مردم کار می‌کنن کارشونو بکنن. هرکی هم به نظرتون کارش غیراخلاقی، غیرعلمی یا غیرمنصفانه ا‌ست نرید پیشش! حتی می‌تونید ازش شکایت کنید! اما اینجوری علیه تمام پزشکا موضع نگیرید.
 اميدوارم روزى برسد كه با توسعه، كارآمدى و روزآمدى بيمه، رابطه اقتصادى پزشک و بيمار به كلى قطع شود. آن روز بيمار با آرامش به استقبال درمان مى‌رود و پزشک هم در عین احساس والای انسانى، به حقوق مادى خود نيز نائل مى‌شود.
 روز پزشکه و الان مدتی است که شاهد انتقادهای بسیار زیاد جامعه از پزشکان هستیم. بلندشدن این دیوار بی‌اعتمادی بدترین اتفاق ممکن می‌تونه باشه.

حدود دو هفته پیش بود که در این صفحه درباره ترانه جدید محمدرضا فروتن در مقام خواننده نوشتیم. قطعه‌ای به‌ نام اینستاگرام براساس ترانه‌ای از اندیشه فولادوند که به فضای مجازی می‌پردازد: «توی این جهان مجازی همه شبیه توهم شدن، رو علف/ تو عکسای شخصی‌ات و رو می‌کنی، یه گله هیولا می‌رن توی کف/ یه شب توی صفحت پر از جونوره یه شب مرده‌های سیاست‌زده/ یه شب فرقه‌های عجیب و غریب، یه شب سمفونی‌های آفت‌زده»...
قطعه جدید محمدرضا فروتن در میان مخاطبان واکنش‌های پرتعدادی را موجب شده است:   
  فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی واقعیتی بود که مثل پتک بر سر سلبریتی‌ها (نه فقط هنرمندان، که ورزشکاران، که سیاستمداران) فرود اومد. سلبریتی‌هایی که زیادی لوس شده بودن!
 فروتن اگه روش بیشتر کار می‌کرد قطعه بهتری می‌شد، یا این‌که اصلا موزیک ویدیوش نمی‌کرد، اخه این کارگردان موزیک ویدیو واقعا لحظه گفتن کف رو ندیده چقدر بد دراومده؟!!!!! ولی... از نابازیگرایی مثل سحر قریشی، بهنوش بختیاری و خیلیای دیگر‌ هزار برابر بهتره.
  این به اصطلاح بازیگران وقتی در عرصه بازی حرفی برای گفتن ندارند برای از چشم نیفتادن رو میارن به شاخه‌های دیگه هنر. خوانندگی، شعر، اخیرا کیک بوکسینگ و کاراته توآ، تو همین ویدیو کف رو ببینید با چه شوری گفتن آقا.
  اینو جان لنون ننوشته بود؟
 پول آب را جدا بدهیم، پول برق جدا!
 توصیه میشه فروتن و اندیشه فولادوند روی ترانه‌ای با مضمون سلبریتی‌های تموم شده کار کنن، بیشتر وصف حالشونه


تعداد بازدید :  362