شماره ۱۷۷۲ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۳۱ مرداد
صفحه را ببند
تب و تاب عصر جدید ادامه دارد!

دریا فرج‌پور| تب‌وتاب فینال عصر جدید همچنان ادامه دارد؛ و درحالی ‌که حدود 24ساعت بیشتر به معرفی برنده 500‌میلیون تومانی این برنامه نمانده، این تب‌وتاب به منتهای خود رسیده است.
در این بین مهمترین انتقادی که از برنامه عصر جدید وجود دارد، این است که چرا مثل مسابقات و رقابت‌های مشابه، رأی‌دهنده از جایگاه و وضع کاندیدای مورد علاقه‌اش در لحظه رأی‌دادن خبردار نمی‌شود؟!
انتقاد بسیار ساده‌ای است: درشرایطی‌ که آمار شرکت‌کنندگان و وضع کاندیداها در جدول نهایی به‌طور آنلاین در دسترس نیست، چه تضمینی وجود دارد اتفاقی که در رقابت برنامه نود و برنده باش در جشنواره جام‌جم رخ داد، این‌جا هم تکرار نشده و عصر جدید فینالیست محبوب خودش را به‌عنوان برنده معرفی نکند؟
البته برنامه‌سازان هم توجیهی دارند و عنوان می‌کنند که درصورت اعلام آنلاین نتایج دیگر پخش رأی‌شماری فینال جذابیتی نمی‌داشت؛ و رقابت خنداننده برتر برنامه خندوانه را هم مثال می‌آورند؛ با این‌که در ابتدای رقابت رأی‌ها به‌طور آنلاین اعلام می‌شد، اما هر هفته 24ساعت مانده به برنامه اعلام نتایج آرا را بسته و از نگاه مخاطبان دور می‌کردند.
طرفداران فینالیست‌ها
با این‌که خبری از میزان استقبال مخاطبان برنامه از فینالیست‌ها در دست نیست، اما درعین حال می‌توان شرایط هرکدام از آنها را در فضای مجازی مشتی نمونه خروار دانست؛ از شانس و میزان احتمال موفقیت‌شان در رأی‌گیری نهایی.
مثلا می‌‎توان سرکی کشید به روبیکا و روبینو که تقریبا بیشترین تبلیغ رأی‌گیری فینال عصر جدید در این فضا انجام می‌گیرد و هواداران هرکدام از رقبا بحث‌های پرشماری با دیگر رقبا راه انداخته‌اند. در این فضای پرجنجال و پرسروصدا صفحه شخصی پارسا خائف، نوجوان خواننده اردبیلی در روبینا با 44500 فالوور پرهوادارترین صفحه است و جالب این‌که کانال هواداری او نیز با حدود 800‌هزار جزو پرهوادارترین کانال‌هاست تا نشان دهد اگر قرار بود رأی‌گیری در این فضا انجام می‌شد، پارسا خائف شانس بالایی برای موفقیت داشت.
البته کانال هواداری فاطمه عبادی در قیاس با خائف پرهوادارتر است و او در این کانال 851‌هزار هوادار ثبت‌شده دارد و صفحه شخصی‌اش هم 43300 فالوور دارد تا در مجموع پرهوادارترین فینالیست در روبیکا باشد.
محمد زارع نیز با 42700نفر فالوور در صفحه شخصی و حدود 760‌هزار در کانال هواداری موقعیت مناسبی در بین فینالیست‌ها دارد. در این بین به ‌نظر می‌رسد سعید فتحی روشن و دختران نینجا در این سامانه تا حدی از دیگران عقب مانده‌اند. پیج شخصی فتحی روشن 32500 و کانال هواداری‌اش 600هزار؛ و پیج شخصی دختران نینجا 25900 و کانال هواداری‌شان هم 570‌هزار فالوور دارد تا کار دشوارتر آنها را نشان دهد.
اما این‌که تا چه حد نمونه آماری محدود مجازی قابل استناد است، چیزی است که تا ساعاتی دیگر روشن خواهد شد!


تعداد بازدید :  552