محمد خُدادی، معاون امور مطبوعاتی و اطلاعرسانی وزارت ارشاد با اشاره به وضع منطقه و برخی تحولات بینالمللی، هدف آمریکا از جنگ تحمیلی اقتصادی با ایران را «سیاهنمایی، نمایش ناکارآمدی، تزریق ناامیدی و تشدید بحران در کشور» عنوان و خاطرنشان کرد: «رسانهها با تولید محتوای واقعی از فضای امروز کشور میتوانند توطئههای آمریکا و متحدانش را در گسترش جنگ اقتصادی و تفرقهافکنی در منطقه نقش برآب کنند.» او با اشاره به نقش موثر رسانهها در جنگ تحمیلی، این جنگ را نمونه تاریخی مناسبی در این عرصه عنوان و خاطرنشان کرد: «در شرایط امروز هم میتوان با استفاده از تجربههای پیشین و بهرهمندی از ظرفیتهای موجود در فضای نوین رسانهای به مصاف این جنگ تحمیلی اقتصادی رفت.»خدادی در ادامه بر ضرورت تحول در محتوای رسانهها همپای دگرگونیهای فنی و تکنولوژیکی سپهر رسانهای تأکید کرد و با بیان اینکه روند اطلاعرسانی از مرحله خبرنویسی تا عرضه اطلاعات باید تغییر کند، تصریح کرد: «رسانهای که نتواند خود را با تحولاتِ روز همگام کند، مخاطب را به طور کامل از دست خواهد داد.»