شماره ۱۵۱۱ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۹ مهر
صفحه را ببند
پایان ازدحام نفسگیر فرودگاه

 شهروند| ازدحام مسافران در فرودگاه امام تصویری است که بارها خبرساز شده است. تصویر مسافران کلافه و فضای ناکافی که به‌ویژه در مناسبت‌های خاص ناخوشایند به نظر می‌رسید. مدیران پیشین فرودگاه امام درباره این تصاویر اغلب اوقات یک توضیح داشتند: ظرفیت فرودگاه کمتر از تعداد مسافرانی است که پذیرش می‌کند. در این میان برای حل مشکل ظرفیت پذیرش مسافر، ساخت ترمینال «سلام» در دستور کار قرار گرفت؛ ترمینالی که حدود 10 ‌سال معطل ماند و تا همین پارسال ترمینال سلام فرودگاه امام یعنی چند اسکلت فلزی و داربست.... عباس آخوندی، وزیر راه‌وشهرسازی اما وعده داده بود که ترمینال سلام تا شهریور امسال به پایان می‌رسد و مسافران فرودگاه امام از شر ازدحام رها می‌شوند. حالا اما شهریور به سر آمده و ساخت ترمینال سلام به پایان نرسیده است البته این به معنای معطل‌ماندن این پایانه نیست. حالا ترمینال سلام از حالت اسکلت فلزی درآمده است و از آن آثار پررنگ‌تری می‌بینید. ترمینال سلام که در 55‌ هزار متر و سه طبقه ساخته شده است، این روزها به پایان کار و قیچی‌کردن روبان‌ها نزدیک می‌شود و بنا به گفته شهرام آدم‌نژاد، مدیرعامل فرودگاه امام پیشرفت 95‌درصدی داشته و به‌زودی یعنی چیزی حدود پایان آبان ماه این پایانه افتتاح می‌شود و بخشی از مسافران فرودگاه در آن پایانه پذیرش می‌شوند. درواقع حالا احداث ساختمان ترمینال رو به پایان است و کار ترمینال سلام به محوطه‌سازی و گلکاری باغچه‌ها رسیده است.
فرزاد همدان‌چی، مدیر پروژه ترمینال سلام می‌گوید: در ترمینال سلام پارکینگی به گنجایش چهار‌هزار خودرو را خواهیم داشت و در این ترمینال 52 کانتر چکینگ، 40 گیت گذرنامه و هفت گیت سپاه خواهیم داشت و هفت پل تلسکوپی ساخته می‌شود که در سه گیت خروجی نصب خواهد شد. یکی از گیت‌ها هم سه پل تلسکوپی دارد که مخصوص ایرباس 380 است.
او همچنین درباره طرح‌های معماری ترمینال سلام گفت:   طرح‌های معماری به صورت‌ هایتک و براساس ترمینال ‌گالری طراحی شده و 10 هنرمند صاحب امضا طرح‌های خود را ارایه کردند.

 


تعداد بازدید :  390