شماره ۱۵۰۳ | ۱۳۹۷ شنبه ۳۱ شهريور
صفحه را ببند
براي دانشگاه چي بپوشیم؟

دانشجويي و دانشجو بودن يك تعريف ثابت در همه‌جاي دنيا دارد و انتظار مي‌رود فرد ساده‌پوش باشد و تنها به تحصيل علم و دانش تمركز كند. در ادامه پيشنهادهايي براي ساده و شيك‌بودن دانشجويان ارایه شده است.   
  شلوار جین  
شلوار جين را مي‌توان بخش لاينفك تيپ دانشجويان زن و مرد دانست؛ به‌خصوص رنگ تيره آن. انتخاب تي‌شرت و شلوار جين مي‌تواند انتخاب مناسبي براي مردها باشد، البته تي‌شرت آستين‌بلند در پاييز انتخاب مناسبي است. زن‌ها هم مي‌توانند شلوار جين را با يك مانتو دكمه‌دار ساده و كتاني و كوله ست كنند و شيك و ساده به نظر برسند. مانتوهايي با آستين مچ‌دار هم با تيپ شلوار جين همخواني خوبي پيدا مي‌كند، پس دور مانتوهاي آستين گشاد و كوتاه را خط بكشيد.
  به جنس لباس توجه كنيد  
پارچه لباسي كه مي‌پوشيد هم تا حدودي روي تيپ شما تاثير مي‌گذارد پس براي دانشگاه مانتوهایي را انتخاب كنيد كه پارچه‌اش تركيبي از نخ و كمي پلاستيك باشد. يادتان باشد مانتوهاي خيلي نخي(با الياف طبيعي) چندان رسمي نيست.  
  رنگارنگ نباشيد  
هيچ‌ اجباري به پوشيدن لباس‌هاي مشكي و سرمه‌اي نيست اما به ندرت مي‌توان مانتو قرمز در فضاي دانشگاه‌ها ديد. بهترين رنگ‌ها براي دانشگاه رنگ‌هاي چرك‌تر است چون رنگ‌هاي روشن شما را به دردسر مي‌اندازد و هر روز مجبوريد دود اتوبوس‌ها و لكه‌هاي صندلي‌هاي سلف‌ دانشگاه را بشوريد و اتو بكشيد و اين كار در نهايت باعث مي‌شود بعد از مدتي تاروپود مانتو‌تان از هم باز شود، بنابريان رنگ‌هاي چرك‌تر مناسب‌تر به نظر مي‌رسند. البته نكته‌ ديگري كه به نظر مي‌رسد تاثير دانشگاه و رشته تحصيلي دانشجو است. چون از دانشجوي رشته مهندسي انتظار مي‌رود تيپ رسمي‌تري داشته باشد در عين حال كه كسي از پوشيدن مانتوهاي رنگي و گلدار دانشجوي رشته هنر تعجب نمي‌كند.
  به مقنعه فکر کنید  
زمان خريد مانتو حتما اين نكته را مدنظر قرار بدهيد كه قرار است آن را با مقنعه بپوشيد پس به هماهنگي اين دو توجه داشته باشيد. شاید یک پانچوی نخی چهل‌تکه با یک شال بلند و باز قشنگ به‌نظر بیاید اما همخواني‌اي با مقنعه ندارد! اغلب مانتوها هرقدر هم که خوشگل باشند، با مقنعه ترکیب ناجوری را تشکیل می‌دهند! مقنعه با مانتوهای خیلی گشاد یا خیلی تنگ مسخره است! بنابراین بروید سراغ مانتویی که روی تنتان راسته بایستد. یقه‌های دارای تزیینات را هم بی‌خیال شوید و یقه گرد ساده یا یقه شومیز بگیرید. سعی کنید مانتو تزیینات زیاد مثل دکمه و جیب نداشته باشد که در ترکیب با یک مقنعه ساده بد می‌شود.
  کوله و کتانی دو یار همیشگی  
و در انتها هم برای خانم‌ها و هم آقایان کفش کتانی و کوله بهترین انتخاب دانشجویان عزیز است. هم راحت است و هم جادار.
  تميز بودن  
لوكس‌ترين و گران‌ترين لباس‌ها هم اگر تميز و اتو شده نباشند، زيبايي و لوكس بودن خود را از دست مي‌دهند. اگر لكه‌اي بر لباستان است سريعا پاك كنيد. لباس‌ها را زماني كه لازم است، بشوييد و آنها را آويزان يا تا كنيد تا چروك نشوند.
  كفش  
كفش مهمترين آيتم استايل است. اكثر اوقات ديگران اول به كفش‌هاي شما دقت مي‌كنند. كفش راحت و مناسب محل دانشگاه  انتخاب كنيد كه در عين زيبايي در طول روز بتوانيد آن را بپوشيد. زماني كه به خانه برگشتيد دقت كنيد اگر لكه‌ يا كثيفي بر كفش‌ها ايجاد شده را پاك كنيد.


تعداد بازدید :  729