شماره ۱۴۵۴ | ۱۳۹۷ شنبه ۳۰ تير
صفحه را ببند
عدد روز

80 درصد کاهش تولید پسته
محسن جلال‌پور، رئیس انجمن پسته گفت: براساس تازه‌ترین برآوردها امسال به‌ دلیل خشکسالی و تغییرات اقلیمی تولید پسته در ایران ۸۰درصد کاهش یافته است. بیش از نیمی از پسته تولیدشده در آمریکا به خارج صادر می‌شود و چین و هنگ‌کنگ به‌تنهایی نیمی از صادرات پسته آمریکا را خریداری می‌کنند. در 10 تا 12‌ سال گذشته ارسال پسته از کالیفرنیا به چین 1300‌درصد رشد داشته است. آمریکا‌ سال گذشته بزرگترین صادرکننده پسته در جهان (217599 تن) و ایران با اختلاف نه‌چندان زیادی (144300 تن) در جایگاه دوم بود.

1000 پوند جریمه شستن خودرو در انگلیس
کاهش17‌درصدی منابع آبی در انگلیس در مقایسه با زمان عادی افزایش محدودیت‌های استفاده از آب را برای 9‌میلیون نفر از ساکنان مناطق مختلف این جزیره موجب شد. در پی گرمای بی‌سابقه ۴۰ ساله در انگلیس و بروز مشکل کم‌آبی، استفاده از شیلنگ آب در انگلیس برای شستن خودرو و در و پنجره منازل ممنوع است و ‌هزار پوند جریمه در پی دارد. کارشناسان در انگلیس اعلام کردند که استفاده از شیلنگ آب موجب می‌شود هر ساعت 540 لیتر آب مصرف شود که این برابر مصرف روزانه یک خانوار چهار نفری است.

147 ارگان بدمصرف برقشان قطع شد
برق 147 سازمان و اداراتی که الگوی مصرف برق و بخشنامه استانداری مبنی بر مدیریت و کاهش مصرف انرژی را رعایت نکرده‌اند، قطع شد. با توجه به مصوبه هیأت وزیران و ابلاغ بخشنامه استانداری تهران مبنی بر قطع سیستم‌های سرمایشی از ساعت 13:30 و کاهش مصرف انرژی برق،کمیته ارزیابی و پایش این شرکت از ابتدای پیک تابستان 97  تاکنون، از ١٢٠٠نهاد دولتی و غیردولتی اصلی شناسایی‌شده در شهر تهران، ٩٨٦ دستگاه را مورد بازرسی قرار داد که از این تعداد، ٦٤٨ دستگاه الزامات ابلاغ‌شده را رعایت نکرده‌اند.

 


تعداد بازدید :  234