شماره ۱۴۴۹ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۴ تير
صفحه را ببند
رئیس‌جمهوری آمریکا بسیاری از آداب سلطنتی را به استهزا گرفت
لودگی ترامپ سوژه رسانه‌های انگلیس

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا روز گذشته با ملکه انگلستان دیدار کرد و مرتکب چندین گاف توهین‌آمیز شد. او باعث شد تا عده‌ای گمان کنند که وی قصد توهین به انگلیس و ملکه این کشور را دارد که آن‌طور که شایسته یک ملکه است با او رفتار نکرد یا دست‌کم آن‌طور که شایسته یک خانم 92ساله است.
قدم زدن پرزیدنت ترامپ در جلوی ملکه الیزابت، در حالی که آنها از میان گارد افتخاری رد می‌شدند، بسیار از سوی رسانه‌های اجتماعی محکوم شد. از آنجایی که ترامپ پشت‌ سرش را نگاه نمی‌کرد، ملکه مجبور بود از این‌طرف و آن‌طرف رد شود تا بتواند در کنار ترامپ حرکت کند. به نظر می‌رسد ترامپ متوجه این اتفاق می‌شود و وقتی که ملکه خود را به ترامپ می‌رساند، با حرکت کوتاه دستش به ترامپ علامت می‌دهد که به راه‌رفتنت ادامه بده.
متیو مک‌گرگور، کاربر توییتری در پیامی می‌نویسد: «من به هیچ‌وجه یک سلطنت‌طلب نیستم، اما این رفتار ترامپ توهین به بریتانیا بود. رفتاری کاملا بی‌ادبانه، بی‌کلاس، بدون‌ فکر و فاقد هرگونه کرامت و احترام.»
دیدار ترامپ با ملکه انگلیس به‌طور زنده پخش می‌شد، بنابراین مردم در سراسر جهان شاهد این تصاویر بودند. به‌محض آغاز قدم‌زدن ترامپ و ملکه، مون‌شادو، کاربر توییتری نوشت: «واقعا او جلوتر از ملکه حرکت کرد؟»
 «سارا جین» کاربر دیگر نوشت: «ترامپ باید شرمنده رفتارش در مقابل ملکه باشد. او نه احترامی به تشریفات گذاشت و نه حتی رفتارهای ساده مودبانه را رعایت کرد. ملکه انگلیس حتی اگر ملکه هم نباشد، یک بانوی مسن انگلیسی است و رفتار ترامپ گستاخانه و منزجرانه است.»
پیشتر رئیس‌جمهوری و بانوی اول، ملانیا ترامپ، تشریفات سنتی را در مقابل ملکه هنگام احوالپرسی رعایت نکردند. آنها تنها به دست دادن اکتفا کردند. در سنت انگلستان، زنان و مردان وقتی با یکدیگر ملاقات می‌کنند، چه زن چه مرد، کمی سرشان را به نشانه احترام کج می‌کنند یا زنان کمی زانوانشان را خم می‌کنند. گرچه در مقابل ملکه انگلیس هیچ قانون اجباری برای این تشریفات وجود ندارد، اما این رفتار، مودبانه است.
اینها، تنها رفتارهای نادرست ترامپ و ملانیا نبود. آنها همچنین دیر به محل دیدار رسیدند. تا جایی که ملکه الیزابت مجبور شد چند بار در مقابل دوربین‌ها به ساعتش نگاه کند. معمولا انتظار می‌رود که در مقابل ملکه، رفتار درستی نشان داده شود. پیش از او وارد نمی‌شوند، قبل از او صحبت نمی‌کنند یا نمی‌نشینند و هیچ‌گاه هم پشت به ملکه نمی‌کنند مگر اینکه او این‌کار را بکند و زودتر او را ترک نمی‌کنند، اما ترامپ موفق شد بسیاری از این رفتارها را به استهزا بگیرد.
همان‌طور که یکی از کاربران توییتری اشاره کرده بود، رفتار ترامپ به‌طور کلی بی‌احترامی و بی‌فکری نسبت به یک زن سالخورده بود؛ چه آن زن ملکه باشد چه نباشد.
«ساندرا» در توییتر نوشت: «او ملکه بود، اما اگر ملکه هم نبود، یک زن 92 ساله بود که میزبان شماست. باید ابتدا اجازه می‌دادید که او جلوتر از شما حرکت کند.»
 محکومیت‌های توییتری تنها به موضوع رفتار ترامپ و ملانیا با ملکه ختم نمی‌شد. افراد دیگری همچنین او را به دلیل رفتار ناشایست با ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس نیز سرزنش کردند.
 متیو مک‌گرگور در توییتر نوشته است: «او با ترزا می هم به‌طور زننده‌ای رفتار کرد. در پایان دیدارش او انتظار دارد ما در موردش چگونه فکر کنیم؟»

 

دیدگاه‌های دیگران

|
مخالف 0 - 1 موافق
درست سلطنت طلبی در انگلیس و ژاپن وسایر کشورهای پیشرفته با جهن تازه بدورن رسیده فرق میکنند انجا احترام معنا شخیصت است در جاهای دیگر چاپلوسی معنی وفاداری واحترام است ترامپ دارائیش یک کشور را میخرد وغرورش حکومت بر امریکا که اکنون همه ماست ها کیسه کردهامند نکند ترامپ سر انان داد یزند وانان را سر کیسه کند احترام ملکه انگلیسان که خود در زیر بمبارن جنگ جهانی دوم ایستاد و مانند برخی به کشورهای دیگر پناهنده نشد صد البته از واجبات احترام به شمار میرود خانواده که ارام در کنار مردم انگلیس زندگی میکند ونماد انگلستان است

تعداد بازدید :  1152