شماره ۱۴۴۸ | ۱۳۹۷ شنبه ۲۳ تير
صفحه را ببند
فیلیپ لام: غرورمان را به برنده می‌دهیم

در جام‌جهانی 2014 برزیل، فیلیپ لام نخستین کاپیتان آلمانی بود که بعد از 24‌سال کاپ قهرمانی جام‌جهانی را بالای سر برد. پیروزی که او را به یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال تبدیل کرد. تعداد کمی از بازیکنان می‌توانند این جایزه را بالای سر ببرند، اما جایزه‌های بیشتری وجود دارد که بازیکنان می‌توانند آنها را برای خودشان به دست آورند؛ مسابقات قهرمانی داخلی، جام حذفی، لیگ قهرمانان یوفا، جام باشگاه‌های فیفا و جام جهانی. لام 34 ساله است و پس از پیروزی در جام‌جهانی 2014 بازنشستگی خود را از فوتبال بین‌المللی اعلام کرد. لام در روز یکشنبه به بزرگترین صحنه فوتبال برمی‌گردد تا جایزه طلایی را در ورزشگاه لوژنیکی مسکو به قهرمان جدید بدهد. لام می‌گوید: «من خیلی افتخار می‌کنم که در چهار‌سال گذشته فوتبال آلمان به‌عنوان قهرمان جهان بوده است.» فیلیپ 113 بار برای کشورش بازی کرده است، اما درباره زمانی که می‌خواهد جام را تحویل دهد می‌گوید: «این لحظه برای من و برای آلمان بسیار دشوار است، اما ما باید انگیزه داشته باشیم تا دوباره بتوانیم این جام را به خانه ببریم.»
لام از این‌که چهار تیم اروپایی در فینال و رده‌بندی جام‌جهانی 2018 روسیه هستند، شگفت‌زده شده است. او انتظار داشت که حداقل یک تیم از آمریکای جنوبی در این چهار تیم باشد. فیلیپ عقیده دارد تیم‌های آمریکای جنوبی و بازیکنانشان قابل احترام و بسیار بااستعداد هستند. او می‌گوید: «ما در اروپا بهترین زیرساخت‌ها را داریم. لیگ‌های آلمان، انگلستان، اسپانیا، ایتالیا و فرانسه جذاب‌ترین و باارزش‌ترین لیگ و بازیکنان را دارند. ما در اروپا میزبان بهترین بازیکنان هستیم و رقابت‌ها میان بهترین قهرمانان برگزار می‌شود. تیم‌های ملی اروپا بسیار قوی هستند، حتی کشورهای کوچک اروپا مانند بلژیک و کرواسی.
فیلیپ لام درباره عملکرد آلمان در جام‌جهانی 2018 معتقد است که آنها می‌توانند دوباره قوی باشند و به بهترین تیم جهان تبدیل شوند. به گفته لام آلمانی‌ها به این چهار‌سال خود افتخار می‌کنند و می‌توانند نسل جدید را بسازند. او به ادعای گری لینکر اعتقاد دارد و می‌گوید: «فوتبال یک بازی زندگی است. 22مرد 90دقیقه توپ را دنبال می‌کنند و درنهایت آلمان‌ها برنده می‌شوند!»


تعداد بازدید :  495