شماره ۱۴۴۸ | ۱۳۹۷ شنبه ۲۳ تير
صفحه را ببند
فدرر ویمبلدون را تنها گذاشت

راجر فدرر در میان بهت و حیرت تماشاگران بازی قبل از نیمه نهایی ویمبلدون را واگذار کرد. فدرر که در مقابل کوین اندرسون بازی می‌کرد در یک بازی طولانی که 4 ساعت و 13 دقیقه به طول انجامید نتوانست از شانس‌های خود به خوبی استفاده کند و دو مچ پوینت را از دست داد تا این اندرسون باشد که به نیمه نهایی ویمبلدون راه یابد. این درحالی بود که فدرر ست نخست بازی را تنها در 28 دقیقه با نتیجه 6 بر 2 پیروز شده بود.
فدرر خود درباره این نمایش مأیوس‌کننده‌اش گفته: «صادقانه بگویم که در طول بازی از لحاظ روحی احساس خستگی نمی‌کردم، اما حالا بسیار خسته‌ام. آنطور که بازی پیش رفت، زمانی احساس کردم دیگر نمی‌توانم حریفم را غافلگیر کنم و این بدترین وضعیتی بود که در آن قرار گرفتم.»
این نخستین بار از‌ سال 2013 است که فدرر یک گراند اسلم تنیس را این‌قدر زود ترک می‌کند. اندرسون در مقابل فدرر توانست از سرویس‌های قدرتمندش به خوبی استفاده کند و فدرر را عقب زمین نگه دارد. البته نباید از این واقعیت غافل شد که اندرسون نیز نمایشی فوق‌العاده را از خود نشان داد که کسی انتظارش را نداشت. حالا در نیمه نهایی رافائل نادار باید مقابل جوکوویچ قرار بگیرد و اندرسون نیز باید با ایسنر حریف شود.
فدرر در بازی مقابل اندرسون برای نخستین بار بود که زمین شماره یک بازی می‌کرد، اما او که 20 عنوان قهرمانی را در کارنامه خود دارد، می‌گوید تغییر زمین بازی عامل شکستش در برابر اندرسون نبوده است. فدرر برای نخستین بار 15‌سال پیش برنده جایزه نخست ویمبلدون شد و امسال بیستمین سالی بود که او در این مسابقات شرکت می‌کرد. وقتی از او پرسیده شد آیا شکست از اندرسون باعث می‌شود سال آینده در ویمبلدون حضور نداشته باشد، گفت که هنوز تصمیمی در این خصوص نگرفته است.

 


تعداد بازدید :  477