شماره ۱۴۲۹ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳۰ خرداد
صفحه را ببند
ریسک‌کردن و کارهای سخت را دوست دارم
زهرا نعمتی زنی برای تمام فصول

شهروند| دختر کماندار ایرانی که با حضور همزمان در المپیک و پارالمپیک 2016 رکورد ویژه‌ای را به نام خود ثبت کرد؛ حالا برای دومین‌بار قصد دارد چنین چالشی را به جان بخرد. زهرا نعمتی که 2 طلای پارالمپیک را در کارنامه دارد، بعد از یکی، 2ماه انتظار بالاخره توانست مجوز حضور همزمان در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی را دریافت کند. هیچ اتفاقی باعث کاهش انگیزه زهرا نعمتی نمی‌شود و او در سال‌های اخیر بارها جوایز بین‌المللی را به خاطر پشتکاری که دارد، دریافت کرده است. او درباره اتفاقاتی که درچند ماه اخیر حضورش در بازی‌های آسیایی را زیر سوال برده بود، به «شهروند» می‌گوید: «نمی‌خواهم به گذشته برگردم اما با تغییرات مدیریتی در فدراسیون اتفاقات خوبی رخ داد. قرار شد با رکوردگیری بهترین کماندار به بازی‌های آسیایی اعزام شود که این رکوردگیری انجام شد و من درمجموع 8 مرحله نفر اول شدم تا هیچ حرف و حدیثی باقی نماند. اگر قبل از این هم می‌گفتم، می‌خواهم به بازی‌های آسیایی بروم، چیزی خارج از حقم نمی‌خواستم.»
حالا اتفاق بزرگتر برای زهرا نعمتی می‌تواند مدال‌آوری او در بخش المپیکی‌ها باشد. این کماندار اگر بتواند در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی همزمان مدال کسب کند، یک رکورد جدید به نام خود ثبت خواهد کرد. خودش البته رقم‌خوردن این اتفاق را سخت می‌داند: «به دلیل حضور قهرمان‌های بزرگ جهان در قاره آسیا، بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی حکم مسابقات جهانی را دارد. به همین خاطر شاید با مسابقات المپیک فرقی نداشته باشد اما من قطعا ناامید نمی‌شوم. همین که می‌توانم در بین ورزشکاران المپیکی هم حاضر باشم، افتخار بزرگی است. به ‌هرحال من با حریفانی دست‌وپنجه نرم می‌کنم که از نظر جسمی قوی‌تر از من
 هستند.»
نعمتی پشتکاری که در ورزش به خرج می‌دهد، همواره الگوی زنان ایرانی بوده است. این بانوی کماندار خودش هم خوب می‌داند که شرکت‌کردن در 2 مسابقه با فاصله کم، ریسک بزرگی است: «با قبول حضور همزمان در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی ریسک بزرگی را قبول می‌کنم اما این سختی‌ها را دوست دارم. درنهایت این پرچم ایران است که بالا می‌رود.»


تعداد بازدید :  322