شماره ۱۴۲۵ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۴ خرداد
صفحه را ببند
خبر خوش روسیه،تعویض جنجالی روی نیمکت اسپانیا
جاه‌طلبی لوپتگی کار دستش داد

شهروند| از همان دقایق اولیه‌ای که اعلام شد خوان لوپتگی به‌عنوان سرمربی رئال‌مادرید انتخاب شده است، شایعاتی درباره احتمال اخراج سریع سرمربی تیم‌ملی اسپانیا در رسانه‌های جهان منتشر شد. به هر صورت این توافق بدون اطلاع فدراسیون فوتبال اسپانیا رخ داد. اتفاقی که باعث شد رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا نمایشی از اصول در مدیریت برگزار و فوتبال جهان را با شوکی بزرگ مواجه کند! او بدون هیچ‌گونه مصلحت‌اندیشی لوپتگی را اخراج کرد!
‌اخراج بهترین راه‌حل بود
شایعات درباره اخراج لوپتگی در شرایطی از سه‌شنبه‌شب مطرح شد که از صبح روز گذشته که مدیران فدراسیون فوتبال اسپانیا اعلام کرده بودند یک کنفرانس خبری اضطراری برگزار خواهند کرد، تقریبا همه خودشان را آماده اعلام خبر اخراج کردند. درنهایت کنفرانس خبری روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا با یک ساعت تأخیر برگزار شد. بالاترین مقام فوتبال این کشور هم بدون هیچ گونه مقدمه‌چینی وقتی روی صندلی نشست صحبت‌های خود را آتش زد! او حرف آخر را همان ابتدا زد و گفت: «پس از بررسی آن‌چه اتفاق افتاد، بر این شدیم که لوپتگی را از سمت خود اخراج کنیم. درواقع موظف بودیم واکنشی جدی نسبت به اتفاقات دیروز نشان دهیم. شرایط بسیار سخت و پیچیده است، ولی اخراج، بهترین راه‌حل بود.»
درخواست بازیکنان برای ماندن لوپتگی
 جواب نداد
خیلی‌ها بر این باور بودند که چون اسپانیا بازی‌های حساسی در جام‌جهانی پیش‌رو دارد و روز جمعه نخستین بازی این تیم هم مقابل پرتغال برگزار خواهد شد،‌ فدراسیون فوتبال این کشور به خاطر مصلحت‌های ملی از اخراج لوپتگی در شرایط کنونی صرف‌نظر خواهد کرد. البته بازیکنان تیم‌ملی اسپانیا هم در گفت‌وگو با مقامات فدراسیون این کشور در روسیه از روبیالس خواسته بودند به خاطر این‌که آنها یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی هستند و با لوپتگی می‌توانند به این عنوان برسند‌، از تصمیم عجولانه برای اخراج این مربی صرف‌نظر کرده و همه چیز را به بعد از جام‌جهانی موکول کنند. رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا بدون توجه به این خواسته بازیکنان، لوپتگی را اخراج کرد.
نمایش اصول؛ رعایت ارزش‌ها مهمتر از نتیجه است
مهمترین قسمت صحبت‌های رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا مربوط به جایی است که از اصول صحبت کرد! او در این کنفرانس ضمن اعلام خبر خداحافظی لوپتگی با بازیکنان اسپانیا گفت: «برای ما پیروزی تیم‌ملی اسپانیا مهم است، اما چیزهای مهمتر از آن هم وجود دارد، مثل شیوه و تعهد کاری، به همین دلیل لوپتگی را با وجود آن‌که سرمربی تراز اولی است، اخراج می‌کنیم. می‌دانم که از من انتقاداتی خواهد شد؛ مهم نیست، هر اتفاقی می‌خواهد بیفتد، اما برای من رعایت ارزش‌های فدراسیون مهمترین چیز است.
فرناندو هیرو سرمربی اسپانیا شد
روز گذشته و یک ساعت بعد از اعلام رسمی خبر اخراج خوان لوپتگی از سرمربیگری ماتادورها،‌ با تصمیم فدراسیون فوتبال این کشور،‌ فرناندو هیرو کاپیتان سابق رئال مادرید و تیم‌ملی اسپانیا به‌عنوان سرمربی جدید انتخاب شد و کار خود را شروع کرد.


تعداد بازدید :  646