شماره ۱۴۲۵ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۴ خرداد
صفحه را ببند
خبری از لباس اورجینال نیست
پیراهن تیم‌ملی را از منیریه بخرید!

شهروند| تبعات و جنجال‌های مربوط به قرارداد فدراسیون فوتبال با شرکت آدیداس برای خرید لباس‌های تیم‌ملی از این شرکت با 70‌درصد تخفیف همچنان ادامه دارد. در روزهای ابتدایی که خبر این امضای قرارداد منتشر شد، رسانه‌ها و مردم انتقادی جدی به جزییات آن وارد کردند.‌ مهدی تاج و سایر مدیران فدراسیون فوتبال تأکید کردند که برخلاف انتقادهای مطرح‌شده از محل فروش لباس‌های تیم‌ملی به هواداران در نقاط مختلف جهان درآمد یک تا دو‌میلیون یورویی از آدیداس خواهند داشت.
بعد از این اتفاق، نه‌تنها در رونمایی از لباس‌های تیم‌ملی که آدیداس برای آن هیچ‌گونه طراحی خاصی نداشت، تأخیر زیادی افتاد،‌ بلکه مدت‌هاست علاقه‌مندان به تیم‌ملی نمی‌توانند لباس‌های اورجینال آدیداس سفید و قرمز تیم را خریداری کنند. مسأله ناراحت‌کننده برای هواداران فوتبال ایران این است که در فروشگاه رسمی فیفا در این دوره که در سایت فدراسیون جهانی هم قسمت ویژه‌ای برای آن درنظر گرفته شده است، حتی یک محصول مرتبط با تیم‌ملی ایران وجود ندارد و ایران در میان تمامی تیم‌های شرکت‌کننده در جام‌جهانی تنها کشوری است که چنین وضعیتی دارد. جالب اینجاست که برای جام‌جهانی برزیل نه فقط پیراهن رسمی تیم‌ملی در سایت فیفا فروخته می‌شد،‌ بلکه تیشرت‌های متنوعی برای ایران طراحی شده بود. اوج این جنجال البته مربوط به صفحه ویژه جام‌جهانی در سایت خود شرکت آدیداس است که در آن پیراهن تمامی تیم‌هایی را که از محصولات این شرکت استفاده می‌کنند، برای فروش به همراه تیشرت و محصولات دیگر گذاشته شده است اما خبری از لباس‌های ایران نیست.
چند وقت قبل هم مسئولان شرکت آدیداس در مصاحبه با یکی از شبکه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور اعلام کرده‌ بودند فدراسیون فوتبال ایران از آنها خواسته که مسئولیت فروش لباس‌های آدیداس برعهده خودشان باشد و به همین دلیل این شرکت مسئولیتی برای فروش لباس‌های ایران نخواهد داشت.
حالا هم فدراسیون فوتبال هیچ شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی دقیقی درباره شرایط فروش لباس‌های تیم‌ملی در رسانه‌ها نداشته است و معلوم نیست تکلیف درآمد فروش لباس‌ها به هواداران چه خواهد شد. حتی لباس‌هایی که برای هواداران با عنوان اقلام فرهنگی به روسیه برده شد هم، آدیداس اورجینال نیست و توسط شرکت‌های داخلی با قیمتی ارزان تولید شده است.
اتفاق حیرت‌انگیز دیگر پیرامون لباس‌های آدیداس این بود که روز گذشته خبرنگار «شهروند» با یکی از فروشگاه‌های معتبر آدیداس در میدان منیریه تهران برای خریداری لباس اورجینال تیم‌ملی تماس گرفت و توضیح مسئول فروش حیرت‌انگیز بود: «لباس اورجینال نداریم. لباس تیم‌ملی آدیداس تولیدی شرکت خودمان ‌را داریم که فیک است و همان‌ها را فعلا می‌فروشیم!»


تعداد بازدید :  296