شماره ۱۴۱۳ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۳ خرداد
صفحه را ببند
در مراسم تکریم و معارفه مدیران جدید هلال‌احمر عنوان شد:
بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌ها، برای گام‌های بلندتر در هلال

شهروند| رئیس جمعیت هلال‌احمر در شورای معاونین این جمعیت ضمن معرفی مدیران جدید هلال‌احمر در حوزه جوانان، بین‌الملل و سازمان تدارکات پزشکی بر این مهم تأکید کرد تا با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود در هلال‌احمر، گام‌های بلندتری را در جامعه برداشته و حرکت‌های جدی‌تری را پیش ببریم. دکتر علی‌اصغر پیوندی در جلسه شورای معاونین جمعیت هلال‌احمر با معرفی مدیران جدید این جمعیت در بخش‌های معاونت امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه، رئیس سازمان جوانان و مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر گفت: سازمان جوانان از مهمترین و کلیدی‌ترین سازمان‌های هلال‌احمر است. این سازمان باید تلاش کند در حوزه جوانان و مشارکت‌های اجتماعی گام‌های بلندتری در جامعه برداشته و حرکت‌های جدی‌تری را پیش ببرد. برای این کار ضروری است تا نقش راهبردی و کلیدی خود را در سازمان جوانان به‌عنوان تنها نهادی که نقش مستقیم در هدایت فعالیت‌های جوانان دارد، ایفا کنیم. وی با تقدیر از زحمات دکتر حبیبی در سازمان جوانان هلال‌احمر و خیر مقدم به دکتر صابونچی به‌عنوان رئیس جدید این سازمان گفت: دکتر صابونچی با توجه به مسئولیت‌های قبلی خود سابقه خوبی در حوزه جوانان داشته و در این زمینه فردی باانگیزه و دارای ابتکار است و می‌تواند حرکت و جوشش جدی‌تری را در سازمان جوانان شکل دهد و دنبال کند. رئیس جمعیت هلال‌احمر همچنین با اشاره به انتصاب دکتر فرجی در سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر افزود: دکتر فرجی نیز بسیار باسابقه و آشنا با مدیریت در حوزه دارو هستند و امیدواریم با تلاش و کوشش بتوانند سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر را در مسیر بهره‌وری و شکوفایی بیشتری قرار دهند؛ چراکه انتظار ما از شرکت سرمایه‌گذاری و سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر این است که بتوانند به‌نحوی برنامه‌ریزی کنند تا هلال‌احمر را در مسیر استقلال و پیشرفت در بخش سرمایه‌گذاری قرار دهند. وی همچنین از زحمات دکتر عبدوس در دوره مدیریتش بر سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر تقدیر و از همراهی وی برای در اختیار قرار دادن تجربیات ارزنده دوران مدیریت خود تشکر کرد.
دکتر پیوندی همچنین با تقدیر از تلاش‌های 6ساله محمد شهاب‌الدین محمدی عراقی در حوزه معاونت بین‌الملل جمعیت هلال‌‌احمر خاطرنشان کرد: حوزه بین‌الملل جمعیت هلال‌احمر ظرفیت‌های بسیاری دارد و تلاش‌هایی که در دوران مدیریت قبلی در این حوزه انجام شده، امروز هلال‌احمر را در جایگاهی قرار داده که در عرصه بین‌الملل در منطقه و در میان سایر جمعیت‌های ملی در دنیا از جایگاه بسیار ارزنده‌ای برخوردار است. وی با تأکید بر نگاه ویژه به حوزه بین‌الملل هلال‌احمر به‌خصوص در زمینه دریافت و ارسال کمک‌ در میان سایر جمعیت‌های ملی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های مناسب میان جمعیت‌ها به‌خصوص در بخش آموزش و تخصص‌های مهم و... گفت: برخی جمعیت‌های ملی دارای ظرفیت‌های چشمگیری هستند که ضروری است به آنها توجه خاصی داشته باشیم و قطعا دکتر باقری با تجربه، سابقه و انگیزه خوب خود می‌توانند گام‌های موثری در زمینه ارتقای هرچه بیشتر هلال‌احمر ایران در عرصه بین‌الملل بردارند.
تاکید بر توجه بیشتر به جوانان
دکتر حبیبی، رئیس سابق سازمان جوانان هلال‌احمر نیز در این جلسه با اشاره به این‌که جوانان، فرصتی بزرگ و بی‌بدیل برای هلال‌احمر هستند، گفت: باید با استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌های جوانان در جهت گسترش بشردوستی و انسانیت در جامعه گام برداریم؛ چراکه شبکه موجود در سازمان جوانان را در هیچ جای دیگر نمی‌توان یافت و این ظرفیت برای ما بسیار ارزشمند است. وی با تأکید بر ضرورت افزایش اعتبار سازمان جوانان هلال‌احمر با بیش از یک‌میلیون عضو و 13کانون فعال، افزود: از موثرترین فعالیت‌ها در سازمان جوانان راه‌اندازی مجامع جوانان و دانشجویان در این سازمان بوده است. دکتر صابونچی، رئیس جدید سازمان جوانان هلال‌احمر نیز در جمع اعضای شورای معاونین جمعیت هلال‌احمر ضمن خداقوت به مدیریت قبلی و تشکر از اعتماد دکتر پیوندی گفت: وظیفه ما با توجه به حساسیت و نگاه خاص رئیس و دبیرکل جمعیت هلال‌احمر به حوزه جوانان بسیار حساس و سنگین است و امیدواریم به‌خوبی پاسخگوی این اعتماد باشیم و بتوانیم با آموزش مناسب، امید و انگیزه بیشتر را در میان پرمخاطب‌ترین بخش هلال‌احمر ساری و جاری کنیم.
بهره‌گیری از ظرفیت‌ سازمان تدارکات
دکتر عبدوس، مدیرعامل سابق سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر نیز با اشاره به این‌که در زمان تصدی مدیریت، سازمان تدارکات پزشکی با چالش‌ها و بحران‌های بسیاری مواجه بوده است، گفت: در آن زمان با توجه به شرایط اقتصادی کشور و کاهش سود واردات داروها، مشکلات نقدینگی و بدهی‌های بانکی در شرایط دشواری به‌سر می‌بردیم، اما همدلی و همکاری همه همکاران موجب شد تا با رشد بیش از 50‌درصدی در فروش مواجه باشیم و بتوانیم بسیاری از بدهی‌های بانکی را تسویه کنیم و با هدفمندی و تمرکز بیشتری کار را پیش ببریم.
دکتر فرجی، مدیرعامل جدید سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر هم با بیان این‌که امسال دو مسأله اساسی ازجمله تکلیف مقام معظم رهبری برای حمایت از کالای ایرانی و تحریم‌ها پیش ‌روی ماست، گفت: ضروری است تا از همه ظرفیت‌های کارخانه‌های خود بهره ببریم و آنها را به‌خصوص در تولید داروهای نوین و‌ های‌تک فعال‌تر کنیم؛ چراکه اکنون چرخه کاملی از تولید، واردات و پخش در سازمان تدارکات وجود دارد و باید از این ظرفیت نهایت بهره را ببریم. وی با تأکید بر ضرورت تقویت داروخانه‌های هلال‌احمر افزود: به‌علاوه، باید هماهنگی‌های بیشتری با معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی برای تقویت پخش داشته باشیم تا بتوانیم به‌عنوان یک هسته اقتصادی به جمعیت کمک کنیم.
محمدی‌ عراقی، معاون سابق بین‌الملل و امور بشردوستانه هلال‌احمر هم در جلسه شورای معاونین با اشاره به این‌که در زمان قبول مسئولیت در این سمت، هلال‌احمر حتی برای حضور در مجامع بین‌المللی با مشکلاتی مواجه بود، اظهار کرد: با تلاش و همت تمامی همکاران خود در جمعیت هلال‌احمر نه فقط به مدت دوسال به هیأت حاکمه فدراسیون راه یافتیم، بلکه جایگاه بسیار والایی را در عرصه بین‌المللی هلال‌احمر کسب کردیم و به‌خصوص پس از زلزله کرمانشاه از جمعیت اهدا‌کننده به جمعیت جذب‌کننده کمک‌ بین‌المللی رسیدیم. وی همچنین برای دکتر باقری به‌عنوان معاون جدید بین‌الملل و امور بشردوستانه هلال‌احمر آرزوی موفقیت و تأکید کرد که در این راه از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد. دکتر باقری، معاون بین‌الملل و امور بشردوستانه هلال‌احمر هم ضمن تشکر از حسن اعتماد رئیس جمعیت هلال‌احمر اظهار امیدواری کرد تا با مدیریتی مناسب بتواند توانمندی‌های هلال‌احمر را در سطح بین‌المللی به‌خوبی به نمایش گذاشته و انتظارات مدیریت عالی جمعیت را از این حوزه برآورده کند.


تعداد بازدید :  258