شماره ۱۳۸۳ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۸ فروردين
صفحه را ببند
خبر

وزارت اطلاعات خبر داد: کشف محموله کلان مواد منفجره در مرزهای شرقی کشور
پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات| وزارت اطلاعات، از کشف محموله کلان مواد منفجره در مرزهای شرقی کشور خبر داد. در اطلاعیه روابط عمومی وزارت اطلاعات آمده است: سربازان گمنام امام زمان(عج) محموله کلان مواد منفجره را که قرار بود با پوشش موادمخدر از مرزهای شرقی به کشور وارد شود، کشف و ضبط کردند. نیروهای اداره کل استان سیستان‌وبلوچستان با اقدامات اطلاعاتی و فنی توانستند گروه‌های تروریستی را در انتقال 80کیلوگرم مواد منفجره ترکیبی، 17 عدد تله انفجاری پدالی (مخصوص بکارگیری در بمب‌های کنار جاده‌ای و تله‌های انفجاری)، 28 قبضه سلاح کمری با 2هزار و 100 فشنگ، 35قبضه نارنجک جنگی، ده‌ها چاشنی الکترونیکی، فتیله و تجهیزات انفجاری ناکام بگذارند. در این عملیات سربازان گمنام امام‌زمان(عج) همچنین 580 کیلوگرم موادمخدر از تروریست‌ها کشف کردند.

سردار جعفری با اشاره به علت تغییر و تحولات اخیر در سپاه و بسیج مطرح کرد: اگر بسیج نبود سپاه هم نبود
مهر| فرمانده کل سپاه گفت: در 40سالگی انقلاب اسلامی دشمنان همه توان خود را برای آسیب رساندن به انقلاب اسلامی به کار گرفته‎اند و در کنار آن، شاهد موفقیت‏‎های انقلاب اسلامی هستیم. سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه صبح دیروز در آیین تکریم و معارفه جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج همواره در آبادانی ایران تلاش کرده و نقش بسیار مهمی را در همه ابعاد بازی می‌کند. سرلشکر جعفری گفت: تغییر و تحول در سپاه برای پویا بودن آن بسیار ضروری است و این جلسه هم برای تکریم و تشکر از زحمات ۹ساله سردار علی فضلی است که جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین بودند. وی ادامه داد: آشنایی من با سردار فضلی به ‌سال60 برمی‌گردد و برای احساس نیازی که در یک مرکز علمی-آموزشی سپاه داشتیم این جابه‌جایی انجام شد. تجربیات ایشان بسیار است و باید در مجموعه‌های مختلف از این تجربیات استفاده کرد. سردار جعفری گفت: پیشرفت و بالندگی انقلاب اسلامی متکی به مردم و بسیج است و همان‌طور که امام راحل فرمودند، اگر سپاه نبود، انقلاب هم نبود، باید بگوییم اگر بسیج نبود، سپاه هم نبود، بسیج در دفاع مقدس و بعد از آن در تامین امنیت همواره نقش موثری را برعهده داشت و باید زمینه را برای نقش‌آفرینی مردم و بسیج در بحران‌های اجتماعی فراهم کرد، زیرا بسیجیان آمادگی نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف را دارند.

مولاوردی: گفت‌وگوی ملی محدود به حوزه سیاسی نیست
خبرآنلاین| دستیار رئیس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی گفت: گفت‌وگوی ملی محدود به حوزه سیاسی نیست، ما با کسانی گفت‌وگو می‌کنیم که سوءتفاهمی درباره موضوعی است یا اختلاف دیدگاه و اختلاف مشی داریم. گفت‌وگو به این شکل معنا می‌دهد، نه آن‌که با همفکران و همسوهای خودمان گفت‌وگو کنیم. شهیندخت مولاوردی درباره میزان شفافیت تعریف شورای نگهبان از «رجل سیاسی» گفت: شورای نگهبان طبق سیاست‌های کلی انتخابات تعریف معیارهای رجل سیاسی- مذهبی را شروع کرد، اما هنوز کارش تمام نشده است. وی با بیان این‌که تعریف شورای نگهبان از رجل سیاسی کامل نشده، افزود: البته برای ثبت‌نام زنان در انتخابات ریاست‌جمهوری مانعی وجود ندارد، اما امیدواریم وقتی تعریف شورای نگهبان از معیارهای تعیین رجل سیاسی کامل شد، شامل جنسیت هم بشود و حضور زنان در مرحله نهایی به‌عنوان داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری اتفاق بیفتد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری: سوال از رئیس‌جمهوری از دستورکار پارلمان خارج شده است
ایلنا| معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری تاکید کرد: 2سوال از رئیس‌جمهوری از سوی نمایندگان مطرح شده بود که نمایندگان رئیس‌جمهوری در مجلس حاضر شدند و با توضیحاتی که دادند، سوال از حد نصاب افتاده و این 2سوال از دستورکار خارج شد. حسینعلی امیری درباره آخرین وضع اصلاح ساختار دولت گفت: کمیسیون مشترکی در مجلس شورای اسلامی برای بررسی اصلاح ساختار دولت در جهت افزایش کارایی شکل گرفته است. وی ادامه داد: نخستین جلسه این کمیسیون هفته قبل با حضور نمایندگان دولت تشکیل شد و ان‌شاءالله تصمیم‌گیری دراین‌باره پس از پایان بررسی‌ها و جمع‌بندی مسائل در کمیسیون صورت می‌گیرد.

رئیس فراکسیون زنان مجلس: تفسیر شورای نگهبان از رجل سیاسی را به فال نیک می‌گیریم
خانه ملت| رئیس فراکسیون زنان مجلس گفت: شورای نگهبان در تفسیر خود از رجل سیاسی ذکر از «جنسیت» نکرده که این موضوع را به فال نیک می‌گیریم. پروانه سلحشوری گفت: ان‌شاءالله در این تعریفی که شورای نگهبان ارایه کرده، مسأله جنسیت در تعیین مصادیق رجل سیاسی و مذهبی حل شده است.


تعداد بازدید :  301