شماره ۱۳۷۷ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۰ فروردين
صفحه را ببند
در جست‌وجوی گمشده کویرمرنجاب

گمشده کویر مرنجاب پس از 7 روز جست‌وجو هنوز پیدا نشده است. داریوش کریمی، معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با اشاره به ادامه عملیات جست‌و‌جوی گردشگر گمشده کویر مرنجاب اظهار داشت: همچنان عملیات جست‌وجو توسط نیروهای متخصص و محلی ادامه دارد. با وجود جست‌و‌جوی زیاد و دقیق از کویر و دریاچه نمک، متاسفانه اثری از وی یافت نشده است. معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با بیان این‌که 7 روز از عملیات جست‌و‌جوی گردشگر گمشده در کویر مرنجاب توسط نیروهای امدادی هلال احمر، اعزام بالگرد و پاراگلایدر، آفرود و موتورسواران و همچنین نیروهای داوطلب مردمی می‌گذرد، گفت: تمام تلاش خود را برای پیدا کردن وی کرده‌ایم ولی ردی از فرد مفقود شده نیافتیم. وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که مسئولان شهرستان به این نتیجه برسند که تمام منطقه مورد جست‌و‌جو قرار گرفته و دیگر امکان یافتن وی وجود ندارد، عملیات جست‌و‌جو ادامه دارد.
به گفته رئیس هلال احمر آران و بیدگل، متأسفانه از یک گردشگر مرد که برای یافتن کمک از آن‌ها جداشده بود خبری در دست نیست و جست‌وجوها برای یافتن گمشده کویر مرنجاب همچنان ادامه دارد. در این عملیات حدود ۱۸۰ نجاتگر و امدادگر در قالب ۴۰ تیم امداد و نجات با ۴۰ دستگاه خودروی کمک دار و ۲۱ موتورسیکلت در حال عملیات کشف و نجات هستند و به جز آن پاراگلایدر و بالگرد نیز در حال جستجوی دقیق موقعیت فرد گمشده هستند.
تمام امکانات برای پیداکردن گردشگر گمشده در کویر مرنجاب فعال است
فرماندار آران و بیدگل گفت: تمام امکانات موجود شهرستان و برخی از امکانات شهرستان‌های مجاور برای جست‌وجوی گردشگر مفقودشده در کویر مرنجاب در هفتمین روز همچنان فعال است. ابوالفضل معینی‌نژاد در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: در هفتمین روز از اعلام مفقودشدن گردشگر در کویر مرنجاب آران و بیدگل، جست‌وجوها به وسیله پهپادها و همچنین نیروهای خودرویی و زمینی ادامه دارد.
وی در رابطه با آخرین وضع عملیات جست‌وجوی فرد گمشده در کویر مرنجاب ابراز داشت: این فرد هنوز پیدا نشده و عملیات جست‌وجو تا پیدا شدن  فرد مفقودشده ادامه می‌یابد.
فرماندار آران و بیدگل در ادامه با اشاره به برگزاری جلسه مدیریت بحران منطقه آران و بیدگل در شب شنبه در محل فرمانداری شهرستان تصریح کرد: در این جلسه تصمیم گرفته شد روز یکشنبه هم جست‌وجو ادامه داشته باشد و درحال حاضر کار درحال انجام است.
وی اضافه کرد: برای یافتن سومین گردشگر گمشده در کویر مرنجاب، تمام امکانات هوایی و زمینی بسیج شده‌اند و طی این مدت، عملیات جست‌وجو با حضور نجاتگران در قالب تیم‌های امدادونجات به‌صورت زمینی و هوایی صورت گرفته و چند سورتی پرواز نیز توسط بالگرد، پاراگلایدر و پهپاد برای یافتن گردشگر مفقودی انجام شده، اما متاسفانه باوجود تلاش‌ها هنوز نفر سوم پیدا نشده است.

 


تعداد بازدید :  591