شماره ۱۳۵۲ | ۱۳۹۶ شنبه ۵ اسفند
صفحه را ببند
سینمای ایران

ترانه علیدوستی بازیگر سریال شهرزاد با انتشار ویدیویی اعلام کرد که از پروژه سریال شهرزاد خداحافظی کرده است. در این ویدیو که با موسیقی «غریبگی» و صدای سپنتا مجتهدزاده همراه است، اعلام شده که تصویربرداری فصل سوم سریال شهرزاد به کارگردانی حسن فتحی و با بازی شهاب حسینی، ترانه علیدوستی و مصطفی زمانی سوم اسفند در تهران پایان یافته است.

نشست خبری فیلم سینمایی «خوک» به کارگردانی‌ مانی حقیقی درحالی در جشنواره فیلم برلین برگزار شد که مانی حقیقی به برخی سوالات سیاسی که دایم در جشنواره‌های مختلف سینمایی درباره فیلم‌های ایرانی می‌شود، واکنش نشان داد. او با انتقاد از این‌که در جشنواره‌های خارجی مدام سوالات سیاسی به جای سوالات هنری پرسیده می‌شود، گفت: فیلم برای من ابزاری برای بیان شعار نیست. فیلم در واقع مجموعه‌ای از ایده‌ها و خلاقیت‌هاست که با استفاده از فرم هنری کنار هم می‌نشینند. داستان این فیلم درباره هراس و ترس است و مردی که در درون خود چنین احساسی دارد.

فستیوال بین‌المللی «NHRIFF» که از ۷ تا ۱۰ ماه مارس ۲۰۱۸ (۱۶ تا ۱۹ اسفند ۹۶) در کاتماندوی نپال برگزار می‌شود، از فیلم کوتاه «باران آهسته می‌بارد» به کارگردانی سعید نجاتی دعوت به عمل آورد. فیلم «باران آهسته می‌بارد» پیش از این نیز، در جشنواره «اکس گراند» آلمان نمایش داده شد. این فیلم نخستین محصول مشترک انجمن سینمای جوانان قم و شهرداری ازمیر ترکیه به‌ شمار می‌رود. «باران آهسته می‌بارد» در کشور ترکیه ساخته شده است و قصه دانش‌آموزان مدرسه‌ای را در دهه۸۰ میلادی روایت می‌کند که قصد کمک به معلم خود را دارند.

فیلم سینمایی «زرد» به‌عنوان فیلم اختتامیه در جشنواره فیلم مالزی و جایزه گلدن گلوبال انتخاب شد. مصطفی تقی‌زاده پس از دریافت جایزه‌های گلدن گلاب شانگهای در دو رشته جایزه ویژه هیأت داوارن و جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن برای ساره بیات و جایزه‌های بهترین فلیم و بهترین فیلمنامه در جشنواره Bridge of art، در جشنواره مالزی برای کسب جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشگران رقابت می‌کند. دومین دوره جشنواره فیلم مالزی از ۲۵ فوریه تا ۲ مارس برگزار می‌شود. فیلم افتتاحیه جشنواره نیز Love education محصول تایوان است.

 


تعداد بازدید :  307