شماره ۱۳۲۹ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۴ بهمن
صفحه را ببند
تیم‌ملی هندبال ایران از آسیا حذف شد و سهمیه جام‌ جهانی را از دست داد
حذف بال!

شهروند|  تیم پرامید هندبال ایران که با رویای قهرمانی آسیا به مسابقات کره‌ جنوبی اعزام شده بود، دیروز با شکست مقابل میزبان عملا از دور رقابت‌ها کنار رفت و بدون این‌که مقامی کسب کند باید به ایران برگردد؛ حالا بار دیگر انتقادها از هندبال بالا می‌گیرد.
سهمیه جام‌جهانی پرید
تیم‌ملی هندبال در دور نخست گروهی رقابت‌های قهرمانی آسیا با دو پیروزی مقابل ازبکستان و ژاپن به مرحله دوم رسید و در این مرحله با تیم‌های عربستان، ‌کره جنوبی و عمان همگروه شد. در مسابقه اول که روز دوشنبه برگزار شد، شاگردان ماچک برابر عربستان 26 بر 23 شکست خوردند. هندبالیست‌های کشورمان برای این‌که شانسی برای رسیدن به نیمه نهایی و کسب سهمیه مسابقات جهانی داشته باشند، محکوم به پیروزی مقابل کره‌جنوبی بودند.
حذف ناباورانه ایران
از ساعت 13:30 دیروز ملی‌پوشان هندبال ایران به مصاف میزبان مسابقات جام ملت‌های آسیا رفتند که نتوانستند موفقیتی به دست آورند. نیمه اول این بازی با برتری مطلق کره‌ای‌ها همراه بود که درنهایت چشم‌بادامی‌ها با نتیجه 16 بر 10 به رختکن رفتند. در نیمه دوم اما ایران توانست تا حدودی به بازی برگردد و فاصله را به 3 امتیاز رساند. با این حال تلاش هندبالیست‌های ایرانی فایده‌ای نداشت و آنها درنهایت با نتیجه 28 بر 25 مقابل حریف قدرتمند خود شکست خوردند تا نه‌تنها از دور رقابت‌های کنار بروند که شانس حضور در جام‌جهانی این رشته را نیز از دست بدهند. در دیگر بازی این گروه عربستان برابر عمان به برتری 26 بر 20 رسید. با این وضع صعود تیم‌های عربستان و کره‌جنوبی به نیمه نهایی قطعی شد و آنها امروز برای سرگروهی به مصاف هم می‌روند. همچنین ملی‌پوشان هندبال ایران که شانسی برای رسیدن به نیمه نهایی ندارند و سهمیه حضور در مسابقات جهانی را از دست دادند، امروز در یک بازی تقریبا تشریفاتی باید با عمان روبه‌رو شوند.
امیدهایی که به یأس تبدیل شد
هندبالیست‌های ایران در چند‌ سال گذشته به واسطه عملکرد ضعیف مدیران فدراسیون نتوانستند برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند و در مسابقات بین‌المللی مقامی کسب کنند. در یک‌سال گذشته با حضور علیرضا رحیمی در رأس فدراسیون بار دیگر امیدواری وجود داشت تا هندبال ایران بتواند جایگاه از دست رفته را بار دیگر مال خود کند و به همین دلیل در مسابقات قهرمانی آسیا در کره‌جنوبی امید زیادی به تیم ایران وجود داشت، ولی این رویا نیز بر باد رفت. به نظر می‌رسد مسئولان فدراسیون هندبال باید دلایل این ناکامی را بررسی کنند. هندبال ایران حتی در بین 4 تیم برتر قاره آسیا نیز قرار نگرفته و این مسأله یک ناکامی بزرگ در این خصوص محسوب می‌شود. باید دید فدراسیون در آینده چه تصمیمی در قبال تیم‌ملی بزرگسالان خواهد گرفت.


تعداد بازدید :  321