شماره ۱۳۲۰ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۴ دي
صفحه را ببند
کشف بیش از 160 میلیارد تومان کالای قاچاق و بالغ بر 3 تن و ۴۰۰ کیلوگرم مواد افیونی در مرزهای دریایی هرمزگان

گروه مرزبانی-هرمزگان- فرمانده مرزبانی استان از کشف بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان کالای قاچاق و بالغ بر3تن و ۴۰۰ کیلوگرم مواد افیونی طی3 ماه گذشته در مرزهای دریایی هرمزگان خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی مرزبانی استان، هرمزگان سرهنگ" علی اصغر خرم روی" در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار این پایگاه گفت:در راستای مبارزه با انواع قاچاق، مرزبانان هرمزگان با انجام اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی، طی سه ماه گذشته موفق شدند بالغ بر3تن و ۴۰۰ کیلوگرم مواد مخدر  از نوع تریاک، حشیش، هروئین و غیره و  ۱۶۱ میلیارد و ۶۳۱ میلیون و ۶۶۱ هزار تومان انواع کالای قاچاق در مرزهای استان کشف و ضبط کنند. وی افزود: در این مدت سه ماهه ۸ میلیون و ۴۷۲ هزار و 200نخ سیگار، ۷۴۶هزارو273بسته اجناس خوراکی، یک میلیون و هشتصد و شصت و چهار هزار و 240پاکت انواع نوشیدنی، ۱۶۷ هزار و ۴۱۳ دستگاه انواع لوازم خانگی، ۴ میلیون و ۷۹۳ هزارو 853 ثوب البسه، ۱۷۲ هزار و 97 قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی،دو میلیون و 453 هزارو118کیلوگرم بزنج و چای و شکر،241 هزارو489عدد دارو و مواد نیروزا،150هزار و 835 دستگاه تجهیزات ماهواره ای و هزاران قلم کالاهای دیگر کشف و ضبط شد.فرمانده مرزبانی استان هرمزگان گفت: در این رابطه یک هزار و ۲۳۰ نفر متهم دستگیر و بالغ بر ۵۵۰ پرونده نیز تشکیل شده است.
این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: طی این مدت ۲۶ باند بزرگ و کوچک وارد کننده کالای قاچاق به مرزهای دریایی هرمزگان شناسایی و با دستگیری سرباندها و اعضای اصلی آن از چرخه فعالیت خارج شدند.
سرهنگ "خرم روی" ادامه داد: همچنین با تلاش مرزبانان استان در سواحل هرمزگان ۶۴۰ نفر اتباع بیگانه غیرمجاز در مرزهای استان شناسایی و دستگیر و تحویل مراجع مسئول شدند. فرمانده مرزبانی استان هرمزگان توقیف ۴۴۸ فروند شناور و یکصد و چهار دستگاه خودرو و موتورسیکلت حامل کالای قاچاق را از دیگر دستاوردهای این فرماندهی طی سه ماه گذشته برشمرد.سرهنگ "علی اصغر خرم روی" پیامد قاچاق کالا برای کشور را رشد مصرف گرایی، تجمل گرایی و نابودی تولید ملی توصیف کرد و از مرزنشینان خواست با ارائه اطلاعات خود در خصوص فعالیت قاچاقچیان،در حمایت و پشتیبانی از منابع ملی و حفظ و استمرار امنیت اقتصادی سهیم باشند.

 


تعداد بازدید :  304