شماره ۱۳۱۹ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۳ دي
صفحه را ببند
3 خواهر همراه مادرشان زمانی که قاتل پدرشان را بخشیدند، از سوی عمویشان تیرباران شدند
قتل ‌عام در آرامستان
تحقیقات و تلاش پلیس برای شناسایی عامل این جنایت آغاز شده است

شهروند| گذشت از قصاص قاتل پدر، برای سه خواهر تاوان سنگینی به همراه داشت. این سه زن وقتی رضایت خود را اعلام کردند، زمانی که با مادرشان سر مزار پدر بودند، تیرباران شدند. عموی این سه خواهر که از اعلام نجات قاتل برادرش بشدت عصبانی شده بود، با تیراندازی به سمت خواهرزاده‌ها و زن برادرش، آنها را به گلوله بست. مادر و سه دخترش، در آرامستان باغ فردوس کرمانشاه در مقابل چشم مردم، جان باختند و قاتل تحت‌ تعقیب قرار گرفت.
بخشش قاتل پدر
تیر ماه امسال بود که مردی میانسال در باغ فردوس کرمانشاه با شلیک گلوله به قتل رسید. عامل جنایت، داماد این مرد بود که در پی اختلافات خانوادگی نقشه قتل را کشید و اجرا کرد. او که با پدرزنش اختلافات شدیدی داشت، درنهایت با شلیک گلوله به این درگیری‌ها پایان داد. داماد این مرد دستگیر شد و در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد. در طی مراحل تحقیقات و بررسی این پرونده، بعد از گذشت 7 ماه همسر و سه دختر این مرد تصمیم گرفتند قاتل را ببخشند. آنها رضایت خود را اعلام کردند و از قاتل پدرشان گذشتند؛ اما هرگز تصورش را هم نمی‌کردند که این گذشت سرنوشتی تلخ را برایشان رقم بزند.
تیرباران در آرامستان
ساعت 10 صبح دیروز، 22 دی ‌ماه بود که این سه دختر به همراه مادرشان سر مزار پدر در آرامستان باغ فردوس رفتند. آنها سر مزار نشسته بودند و با پدرشان صحبت می‌کردند. ناگهان صدای شلیک‌های گلوله شنیده شد. سه دختر و مادرشان تا به خودشان بیایند، غرق در خون روی مزار پدر افتادند. افرادی پراید‌سوار به سمت آنها شلیک کردند و متواری شدند. مردمی که در آن اطراف بودند، در حالي كه شوکه شده بودند موضوع را با پلیس در میان گذاشتند. دقایقی بعد پلیس و امدادگران اورژانس در محل حاضر شدند، اما این چهار زن جان خود را از دست داده بودند.
شناسایی قاتل
بلافاصله اجساد به پزشکی قانونی منتقل شدند و به دستور بازپرس ویژه قتل، تحقیقات برای شناسایی عامل یا عاملان این قتل عام آغاز شد. ماموران پلیس در نخستین مرحله تحقیقات به سراغ خانواده و آشناهای این چهار زن رفتند. در بررسی‌ها و تحقیق از بستگان این چهار زن مشخص شد تنها کسی که با آنها اختلاف دارند، عموی سه خواهر است. ماموران دریافتند که عموی دخترها، بعد از این‌که متوجه شده، آنها قاتل پدرشان را بخشیده‌اند، نسبت به این کار اعتراض کرده و با آنها درگیر شده است. در تجسس‌های بیشتر محرز شد که این جنایت هولناک از سوی عموی دخترها صورت گرفته است.
گفت‌وگو با شاهد ماجرا
یکی از شاهدان این ماجرا که در آرامستان باغ فردوس حضور داشت، در این‌باره به «شهروند» گفت: «این چهار زن بر سر یک مزار در قطعه 62 قبرستان با چادر و لباس‌های مشکی نشسته بودند. دقایقی از آمدن آنها نگذشته بود که ناگهان صدای شلیک گلوله‌‌اي را شنیدیم. آرامستان خیلی شلوغ بود و این صدا باعث شد همه ما که آن‌جا بودیم وحشت‌زده شویم. همه چیز در چند ثانیه اتفاق افتاد. پراید‌سوارانی را دیدیم که به سمت این چهار زن شلیک کردند. آنها هم غرق خون روی زمین افتادند. نتوانستیم صورت آنها را ببینیم. بعد از شلیک هم متواری شدند. صحنه وحشتناکی بود و تا چند ساعت همه‌مان شوکه بودیم. جمعیت زیادی جمع شدند. یکی با پلیس تماس می‌گرفت و دیگری با اورژانس؛ تا این‌که ماموران اورژانس و پلیس همزمان رسیدند، مرگ زنان را تأیید کردند و پس از تحقیقات پلیسی این 4 زن را با اورژانس احتمالا به پزشکی قانونی منتقل کردند.»
پیگیری ویژه
سرهنگ آمویی، معاون اجتماعی انتظامی استان کرمانشاه درباره این پرونده به «شهروند» گفت: «در حال حاضر ضارب که از بستگان مقتولان است، شناسایی شده و اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی به منظور دستگیری وی ادامه دارد. تیمی ویژه از ماموران انتظامی استان کرمانشاه پیگیر این موضوع هستند و به‌زودی فرد ضارب را دستگیر خواهند کرد.»
او با بیان این‌که پلیس قاطعانه با کسانی که امنیت عمومی را خدشه‌دار کنند، برخورد می‌کند، از مردم خواست که اختلافات خانوادگی خود را از طریق مراجع قانونی پیگیری کنند.
همچنین صادقی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه نیز در این‌باره گفت: «با حضور فوری بازپرس ویژه قتل و اکیپ بررسی صحنه جرم در محل جنایت، هویت عوامل دخیل در این واقعه‌ مجرمانه شناسایی شد و با بکارگیری ماموران مجرب دستگیری عوامل دخیل در این اقدام جنایی به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد. بررسی‌های اولیه حکایت از این دارد که در تیر ماه ‌سال جاری پدرزنی توسط دامادش با اسلحه گرم به قتل رسیده است. اولیاي دم اخیرا نسبت به قتل مورث خود گذشت کرده‌اند. برادران مقتول در اعتراض به اقدام همسر و فرزندان مقتول و در واکنش نسبت به آن جنایت هولناکی را رقم زده‌اند.»


تعداد بازدید :  639