شماره ۱۳۱۷ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۰ دي
صفحه را ببند
«هلال» در دیگر رسانه‌ها
باز نشر یک نجات

شهروند|تحلیل و بازنشر اخبار بشردوستی با موضوع هلال را از روز گذشته در این ستون آغاز کردیم. امروز نیز در ادامه بخشی از گزارش ضمیمه کلاس روزنامه فرهیختگان را با هم می‌خوانیم.
همراه با دانشجوی نمونه
واحد آیت‌الله آملی
روزنامه فرهیختگان روز گذشته مطلبی با عنوان «نجات جان هم‌دانشگاهی به قیمت حذف در امتحان» در ضمیمه رایگان روزنامه خود منتشر کرد که بازخوردهای فراوانی داشت. در این مطلب به معرفی فرزاد نقی‌زاده دانشجوی ۳۰ ساله واحد آیت‌الله آملی دانشگاه آزاد اسلامی پرداخته شده است. فرزاد نقی‌زاده مدرک کارشناسی خود را در رشته مهندسی مکانیک از این واحددانشگاهی اخذ کرده و در حال حاضر دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی با گرایش مدیریت استراتژیک در همین واحد دانشگاهی است؛ نقی‌زاده در همه تشکل‌ها و انجمن‌های دانشجویی دانشگاه محل تحصیل خود عضویت دارد؛ البته در این راستا دبیر کانون هلال‌احمر دانشگاه و تنها دانشجوی عضو کمیته انضباطی واحد آیت الله ‌آملی هم است. مسئولیتی که به گفته او باعث شده به حامی دانشجویان دردانشگاه تبدیل شود.
روایت یک فداکاری
«فداکاری در حق هم‌دانشگاهی» موضوعی است که در بخش پایانی مطلب روزنامه فرهیختگان آمده است: این دانشجو با نقل خاطره‌ای می‌گوید: «ایام امتحانات بود. سر جلسه امتحان یکی از هم‌دانشگاهی‌ها که گویا بیماری عفونی داشت حالش به هم خورد. چون مدرس امداد‌و‌نجات و دبیرکانون هلال‌احمر دانشگاه هستم بلافاصله اقدامات پیش‌بیمارستانی را برای بیمار انجام دادم تا دچار حالت شوک نشود.» به گفته او، باتوجه به فاصله نسبتا طولانی مرکز درمانی با دانشگاه انجام این اقدام به موقع باعث شد این دانشجو جان سالم به در ببرد؛ اقدام فداکارانه‌ای که باعث می‌شود او از دادن امتحان محروم شود و ترم بعد دوباره آن درس را بگذراند.


تعداد بازدید :  351