شماره ۱۲۹۷ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۷ آذر
صفحه را ببند
روی خط خبر

روحانی قانون نظام آموزش و تربیت فنی- حرفه‌ای را برای اجرا ابلاغ کرد
دولت| حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهوري، قانون مصوب مجلس شورای اسلامی را برای اجرا به سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد. بر این اساس در اجرای اصل یکصدوبیست‌وسوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون نظام جامع آموزش و تربیت
فنی- حرفه‌ای و مهارتی» برای اجرا به سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شد.

وزیر اطلاعات: اقتصادی مقاوم است
که فاسد نباشد
 ایرنا| وزیر اطلاعات گفت: برخوردهای قهرآمیز و خشن در مواجهه با تخلفات اقتصادی موجب فرار سرمایه و عدم ترغیب فعالان اقتصادی در بازار می‌شود. حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی در نشست شورای اداری خراسان‌شمالی گفت: برای حل مشکل تولید و اشتغال باید در جهت امنیت سرمایه‌داری گام برداریم و از راهکارهایی که به سرمایه‌گذاری لطمه می‌زند، پرهیز کنیم. سرمایه‌داران باید احساس حرمت کنند، آنان می‌توانند فرصت‌های شغلی زیادی را برای افراد بیکار در جامعه ایجاد کنند. وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنانش اقتصادی را مقاوم دانست که در آن فساد نباشد و با اشاره به وجود نحله‌ها و جریان‌های مختلف سیاسی و مذهبی در جامعه گفت: براساس آموزه‌های قرآن و نظام اسلامی باید عدالت و امنیت را برای همگان برقرار کنیم. وزارت اطلاعات وحدت و همدلی جامعه را اساس کار خود قرار داده است و با بکارگیری روش‌های عالمانه از بروز چالش و اختلافات جلوگیری می‌کند. رویکرد وزارت اطلاعات حمایت از سرمایه‌گذاران و ارتقای سطح امنیت اقتصادی است. حجت‌الاسلام علوی افزود: وجود امنیت از ویژگی جامعه مهدویت است. شرط تحقق آرمان اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال امنیت اقتصادی و سلامت اقتصادی است و باید از سرمایه‌گذاران برای ایجاد فرصت‌های شغلی و سرمایه‌گذاری حمایت کنیم.

سردار شریف:
یمن از روسیه و کره‌شمالی
موشک گرفته است نه ایران
تسنیم| سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به اظهارات سخیف نماینده آمریکا در سازمان ملل درباره ایران تأکید کرد: همه می‌دانند یمن تجهیزات موشکی مفصلی از اتحاد جماهیر شوروی و کره‌شمالی گرفته و کشور صاحب موشک در منطقه بود. سردار رمضان شریف در نشست با مدیران مسئول و فعالان رسانه‌ای استان گلستان گفت: هیچ‌چیزی به‌عنوان و اسم «رسانه بی‌طرف» وجود خارجی ندارد، هر چند عده‌ای ممکن است ادعایی داشته باشند اما رسانه بدون صاحب، جهت و خط و ربط، وجود ندارد. برای مقابله با این رویکرد دشمنان باید به‌دنبال افزایش سطح سواد رسانه‌ای بین مردم باشیم. سردار شریف در ادامه در واکنش به اظهارات سخیف نماینده آمریکا در سازمان ملل درباره ایران اظهار داشت: عربستان سه ‌سال است که بمب‌ها را بر سر مردم یمن می‌ریزد و تمام تسلیحات از آمریکا و اروپا می‌آید اما نماینده آمریکا یک لوله نشان می‌‌دهد و می‌گوید که اثر انگشت ایرانی‌ها روی آن است در حالی ‌که همه می‌دانند یمن، تجهیزات موشکی مفصلی از اتحاد جماهیر شوروی و کره‌شمالی گرفته و کشور صاحب موشک در منطقه بود.

دادستان تهران:
امروزه هجمه‌ها معطوف به نهادهای حاکمیت ازجمله قوه‌‌قضائیه است
ایسنا| عباس جعفری دولت‌آبادی در همایش تخصصی دادسراهای استان تهران با اشاره به این‌که امروزه برخلاف اوایل انقلاب اسلامی که هجمه‌ها بیشتر علیه قوه‌ اجرایی بوده، خط تبلیغی دشمن تغییر یافته و این هجمه‌ها بیشتر معطوف به نهادهای مرتبط با حاکمیت ازجمله قوه‌ قضائیه، شورای نگهبان و سپاه پاسداران است، این تغییر رویکرد نسبت به قوه‌قضائیه را ناشی از اهمیت کار قضائی و برخوردهای قوه‌قضائیه با عوامل فساد دانست و با تصریح به این‌که از اقدامات عده‌ای هم که در داخل کشور علیه قوه قضائیه سمپاشی و نشر اکاذیب می‌كنند، نباید غافل بود، افزود: طبیعی است که دشمن مخدوش‌كردن نظام و حاکمیت را در پیش گیرد و امروزه که هجمه‌ها علیه نهادهای مرتبط با حاکمیت و قوه قضائیه افزایش یافته، اتخاذ تدابیر مناسب در بحث اطلاع‌رسانی لازم است.


تعداد بازدید :  349