شماره ۱۲۳۹ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۳ مهر
صفحه را ببند
برای آنهایی که همچنان به دنبال ورود به ورزشگاه هستند
36‌ سال بعد از آخرین حضور زنان

شهروند| دیدار امروز تیم‌های ملی ایران و توگو در شرایطی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود که 36‌ سال قبل در چنین مقطعی، این ورزشگاه آخرین میزبانی خود را از زنان تماشاگر ایرانی در دربی تهران داشت.
دربی 24، آخرین حضور
حضور زنان در ورزشگاه‌های فوتبال برای تماشای مسابقات، بعد از انقلاب هم به صورت پراکنده ادامه داشت. آخرین‌بار هم به گفته شاهدان عینی مهر ماه ‌سال 1360، در دربی تهران این اتفاق رخ داده است. بازی میان تیم‌های استقلال و پرسپولیس که با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید، در شرایطی برگزار شد که زنان هم بخشی از ورزشگاه آزادی را در اختیار داشتند و این دیدار را از نزدیک تماشا کردند. بعد از آن روز دیگر هیچ وقت به صورت قانونمند ورود زنان به ورزشگاه رخ نداده، اگر چه در مقاطع مختلف برخی از آنها تلاش کردند با تغییر ظاهر، خودشان را به سکوهای ورزشگاه آزادی برسانند.
طلسم چه زمانی شکسته می‌شود؟
در چند دهه اخیر و 36 سالی که از ممنوعیت حضور زنان در استادیوم‌های فوتبال می‌گذرد، تلاش‌هایی برای تغییر ورود دوباره این قشر به ورزشگاه‌ها شده اما تا الان بی‌اثر بوده است. آخرین‌بار هم در دیدار ایران و سوریه برخی از زنان توانستند بلیت ورزشگاه آزادی را تهیه کنند و حتی پشت درهای استادیوم حاضر شدند. با این حال مسئولان به اشتباه خود در سامانه بلیت‌فروشی اعتراف کرده و وعده دادند مبالغی که بابت خرید بلیت پرداخت شده را بازگردانند که این اتفاق هنوز هم رخ نداده است. باید دید با توجه به وعده‌هایی که وزیر ورزش و مسئولان دولتی در این‌باره داده‌اند، بالاخره طلسم حضور زنان روی سکوهای ورزشگاه چه زمانی شکسته می‌شود. شاید بازی ایران و توگو آخرین فرصتی بود که قبل از جام‌جهانی مسئولان برای حضور زنان در استادیوم در بازی‌های ملی داشتند که باز هم خبری از حضور زنان نخواهد بود.

 


تعداد بازدید :  1031