شماره ۱۲۲۱ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۱ شهريور
صفحه را ببند
رافائل نادال شانزدهمین گرنداسلم را فتح کرد
دوئل «فدال» برای عنوان «بهترین»

شهروند|  تنیسور 31ساله اسپانیایی که در ماه‌های اخیر بار دیگر به اوج برگشته، صاحب آخرین گرنداسلم‌ سال 2017 شد تا جایگاه خود را در صدر جدول رده‌بندی برترین تنیس‌بازان جهان مستحکم‌تر کند.
جام شانزدهم در دستان رافائل
بامداد روز گذشته رافائل نادال در فینال تنیس اوپن آمریکا با شکست 3 بر صفر کوین اندرسون توانست آخرین گرنداسلم‌ سال 2017 را از آن خود کند. تنیسور اسپانیایی که در غیاب اندی ماری و نواک جوکوویچ فقط راجر فدرر را در این مسابقات رقیب جدی خود می‌دانست، به خاطر شکست این تنیسور سوییسی در نیمه‌نهایی با او روبه‌رو نشد و راحت‌تر از آنچه که تصور می‌کرد،‌ به شانزدهمین جام قهرمانی خود در تاریخ گرنداسلم‌های معتبر دست پیدا کرد.
نادال: اتفاقات امسال غیرمنتظره بود
خیلی از رسانه‌های خارجی‌ سال 2017 را‌سال رافائل نادال دانستند. او بعد از 3‌سال توانست بار دیگر به صدر رنکینگ برترین تنیس‌بازان جهان بازگردد و حالا با انگیزه بیشتری به ‌سال آینده فکر می‌کند. نادال بعد از قهرمانی در آمریکا می‌گوید: «من در ماه ژانویه سورپرایز شده بودم اما الان آن‌قدر متعجب نیستم. برای من آنچه امسال اتفاق افتاد، غیرمنتظره بود. من به این‌که فدرر 2، 4 یا 24مسابقه برده است، فکر نمی‌کنم. من راه خودم را می‌روم و آنچه به من انگیزه می‌دهد، کار خودم است؛ نه کار دیگران.»
دوئل «فدال» برای یک عنوان تاریخی
بعد از این‌که چند سالی رافائل نادال و راجر فدرر از صدر رنکینگ برترین تنیس‌بازان جهان دور مانده بودند، افت و مصدومیت نفراتی چون اندی ماری و نواک جووکویچ به آنها این فرصت را داد تا به سطح یک‌دهه قبل خود بازگردند. فدال (مخفف نام فدرر و نادال)‌ سال 2005 نیز در رده‌های اول و دوم رنکینگ جهانی بودند و حالا بعد از 12‌سال این اتفاق تکرار شده است. تنیسور اسپانیایی بعد از کسب شانزدهمین گرنداسلم، حالا فقط 3 قهرمانی دیگر با اسطوره سوییسی فاصله دارد؛ با این تفاوت که نادال 31ساله و فدرر 36ساله هستند. این فرصت در آینده برای رافائل نادال وجود خواهد داشت که بعد از سبقت از فدرر، نام خودش را به‌عنوان پرافتخارترین تنیسور تاریخ ثبت کند. تنیسور اسپانیایی که صدرنشینی‌اش را تثبیت کرده، امیدوار به ‌سال 2018 و ادامه روند موفقیت‌‌آمیزش است، در شرایطی که فدرر شرایطی به خداحافظی نزدیک می‌شود و کسب بیستمین گرنداسلم تاریخ تنها آرزوی دست‌یافتنی است.

 


تعداد بازدید :  400