شماره ۲۶۱۹ | ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۰ شهريور
صفحه را ببند
عکس خبر

ایسنا- آیین افتتاح بوستان ایرانیان در منطقه ۱۹، دیروز با حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران و مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، در محل این بوستان برگزار شد.

ایسنا- مسیر مرز «تمرچین» به سمت کربلا در استان آذربایجان غربی برای زائران اربعین امسال برای اولین‌بار به‌صورت رسمی باز شد، اما با توجه به تصمیم ستاد مرکزی اربعین برای انسداد مرزهای عراق تا اطلاع ثانوی، به‌دلیل بروز مشکلات جدی در برخی گذرگاه‌های مرزی دیگر، عبور و مرور در مرز تمرچین نیز متوقف شده است. اولین موکب بعد از مرز تمرچین، موکب نمایشگاه بین‌المللی اربیل عراق است که گنجایش چهار هزار زائر را دارد.

تسنیم- کاپ قایقرانی روئینگ آسیا از ۱۸ تا ۲۰ شهریور ماه و با حضور تیم‌هایی از کشورهای عراق، پاکستان، هند و ایران در بخش بانوان و مردان در دریاچه آزادی برگزار است. تیم پاکستان با ١٣ ورزشکار، هند با دو ورزشکار و عراق با ٨ ورزشکار در این رقابت حاضرند. باشگاه‌های آرتمیس و دانشگاه آزاد در بخش بانوان و دانشگاه آزاد، سایپا و ایران جونیور در بخش مردان نیز نمایندگان کشورمان در این رویداد هستند.

تسنیم- شهرستان پلدختر قطب تولید انجیر سیاه در کشور است. لرستان با ۳۰ هزار تن انجیر سیاه مقام اول کشور و مقام دوم تولیدی را در جهان دارد. با آغاز برداشت انجیر سیاه در این منطقه، دغدغه باغداران کاهش قیمت این محصول به علت نبود صنایع تبدیلی است. نبود صنایع تبدیلی بسته‌بندی و تعاونی‌های فروش، ریزگردها و خشکسالی از عمده مشکلات کشاورزان در این منطقه است.


تعداد بازدید :  189