شماره ۲۵۹۲ | ۱۴۰۱ چهارشنبه ۱۹ مرداد
صفحه را ببند
رئیس جمعیت هلال‌احمر در بازدید از مناطق سیل‌زده داراب عنوان کرد؛
تخلیه روستاها آمار جان باختگان را کاهش داد

رئیس جمعیت هلال‌احمر به‌همراه رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، با هدف بازدید از روستاهای سیل‌زده در شهرستان داراب و بررسى کمى و کیفى خدمات ارائه‌شده در آن مناطق، صبح دیروز به استان فارس سفر کرد.
دکتر پیرحسین کولیوند با حضور در مناطق سیل‌زده استان فارس بر تداوم کمک‌های امدادی به شهروندان متاثر از سیل تاکید کرد.
دکتر پیرحسین کولیوند در جریان بازدید از مناطق سیل‌زده استان فارس گفت: «بازدیدهایی از مناطق سیل‌زده استان فارس صورت گرفت تا شرایط برای خدمت‌رسانی بهتر به متاثرین از سیل مورد آمایش قرار گیرد. مسئولان محلی و استانی در حوزه مقابله با سیل و پیشگیری اقدامات موثری انجام دادند و هلال‌احمر نیز با تمام توان امدادرسانی را ادامه خواهد داد.»
او افزود: «متاسفانه برخی منازل و باغات شهروندان در سیل اخیر تخریب شدند که با تلاش‌های صورت‌گرفته، خسارات این حوزه نیز جبران خواهد شد. هلال‌احمر به‌عنوان متولی امر امدادرسانی در کشور در همان لحظات اولیه وقوع سیل در میدان حاضر بود و تلاش‌های فراوانی برای کاهش تلفات ناشی از سیل انجام داد.»
رئیس جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: «هلال‌احمر با تخلیه برخی روستاها در کاهش آمار جانباختگان نقش موثری ایفا کرد‌. هم‌اکنون نیز اسکان اضطراری برای سیل‌زدگان مهیا شده و اقلام زیستی نیز در اختیار شهروندان سیل‌زده قرار گرفته است.»
 رئیس جمعیت هلال‌احمر در این سفر با مادر شهید والامقام «قاسم سهیلی» نیز دیدار کرد. دکتر پیرحسین کولیوند در این دیدار با حاجیه خانم «فاطمه فعال» خیّر و عضو داوطلب جمعیت هلال‌احمر از فعالیت‌های خیرخواهانه و انساندوستانه او تجلیل و قدردانی کرد. مادر شهید سهیلی از داوطلبان فعال هلال‌احمر است که پایگاه امداد کوهستان داراب با همت و تقبل هزینه ساخت از سوی او تاسیس شده و در اختیار هلال‌احمر قرار گرفته است. لازم به ذکر است شهید «ابوالقاسم سهیلی» آذرماه 61 و در 16 سالگی بر اثر اصابت ترکش خمپاره دشمن در ابوقریب عراق به مقام رفیع شهادت نائل آمد. در پی بارش‌های ناشی از پدیده مانسون در ماه جارى که منجر به آبگرفتگی و سیلاب در دو روستا در شهرستان داراب و آسیب به ٥٠ خانوار شد، دکتر پیرحسین کولیوند به همراه دکتر نامی رئیس سازمان مدیریت بحران، صبح دیروز به‌منظور بررسی خدمات ارائه‌شده به سیل‌زدگان به استان فارس سفر کرد. دکتر کولیوند در شهرستان داراب دیروز مورد استقبال گرم مسئولان و اعضای جوان، داوطلب و غنچه‌های هلال قرار گفت و سپس از روستاهای سیل‌زده زین‌آباد و رمبه بازدید کرد.

 


تعداد بازدید :  174