شماره ۲۵۱۳ | ۱۴۰۱ دوشنبه ۵ ارديبهشت
صفحه را ببند
دستگیری پسربچه 7 ساله در جریان سرقت از خانه‌ای در شمال تهران

اعضای باند سرقت مسلحانه خانه‌ای در شمال تهران از سوی پلیس پایتخت دستگیر شدند. در این رابطه 4 مرد، یک زن و یک پسربچه 7 ساله بازداشت شدند.
سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، در تشریح این خبر گفت: «شانزدهم بهمن سال گذشته، یک مورد تیراندازی به سمت ماموران کلانتری گاندی در جریان تعقیب و گریز سارقان منزل، به کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی اعلام شد. در این تیراندازی و با شلیک گلوله 2 نفر از ماموران کلانتری زخمی شدند. با اعلام این خبر، کارآگاهان راهی محل شدند. در تحقیقات اولیه مشخص شد پس از تماس یکی از همسایه‌ها درخصوص سرقت از خانه‌ای در میدان شمس تبریزی منطقه میرداماد، ماموران کلانتری بلافاصله وارد عمل شدند. با شناسایی سارقان توسط ماموران کلانتری در نهایت خودرو متهمان با چند خودرو پارک شده تصادف کرد و متوقف شد. متهمان که ماموران را در چند قدمی خود دیدند به سمت ماموران تیراندازی کردند.»
سردار لطفی با بیان اینکه 4 مرد، یک زن و یک پسربچه در این سرقت نقش داشتند، گفت: «شناسایی مخفیگاه متهمان در دستور کار قرار گرفت. در ادامه بررسی‌های پلیسی، زن سارق به همراه پسربچه 7 ساله‌اش که در خانه یکی از شهروندان مخفي شده بود، دستگير شدند. در بازجويي به عمل آمده از زن جوان، وی مدعی شد که تنها یکی از سارقان به نام افشین را می‌شناسد.»
این مقام ارشد انتظامی پلیس پایتخت ادامه داد: «در ادامه تحقیقات و اقدامات گسترده اطلاعاتی و کارآگاهی، مخفیگاه متهمان شناسایی شد. طی عملیاتی ویژه، پس از هماهنگی‌های قضائی متهمان در مخفیگاه‌شان در تهران و یکی از شهرستان‌های غربی کشور بازداشت شدند. در بازرسي از مخفيگاه متهمان علاوه بر کشف ابزارآلات مورد استفاده در سرقت منازل، يک قبضه سلاح کمري به همراه تير فشنگ جنگي مربوطه و 3 قبضه قمه کشف شد.»
گفتنی است تحقیقات برای کشف ساير جرائم اين باند از سوی کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت ادامه دارد.

 


تعداد بازدید :  174