شماره ۲۴۰۸ | ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۴ آذر
صفحه را ببند
عملیات سخت برای نجات پدر و کودک از خودکشی

پدر ۴۰ ساله به همراه کودک خود از مرگ نجات پیدا کردند. این مرد قصد خودکشی با انتشار گاز را داشت که آتش‌نشانان با حضور به موقع از این اقدام او جلوگیری کردند.
محمدهادی قانع، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در باره این حادثه گفت: «ساعت 17 روز جمعه 12 آذرماه پس از تماس تلفنی فردی با سامانه ۱۲۵ و اعلام تهدید به خودکشی همسرش، آتش‌نشانان از ایستگاه ۵ بدون درنگ و معطلی و در کمترین زمان ممکن خود را به محل حادثه رساندند. این زن گفت که شوهرش به‌دلیل اختلافات خانوادگی از طریق بازکردن شیر گاز قصد خودکشی دارد و تاکید کرد که شوهر او به‌همراه فرزند دو ساله‌اش در خانه حضور دارند.»
قانع ادامه داد: «پس از رسیدن به محل حادثه با توجه به بسته بودن در واحد مسکونی و عدم پاسخگویی ساکنان، امکان وقوع انفجار بر اثر انتشار گاز در محل و همچنین احتمال خفگی ناشی از استنشاق گاز نیز وجود داشت. بلافاصله آتش‌نشانان با وجود ریسک بالا در خانه را باز کردند. آنها با پیکر نیمه‌جان یک پدر ۴۰ ساله و کودک دو ساله‌اش مواجه شدند که بر اثر استنشاق گاز  نیمه‌بیهوش نقش  زمین شده بودند. نیروهای عملیات در اولین اقدام پس از درخواست عوامل اورژانس و نیروی انتظامی مشغول انجام اقدامات احیای اولیه شدند. بلافاصله پس از حضور عوامل اورژانس هر دو نفر برای انجام اقدامات تخصصی‌تر تحویل تیم پزشکی شدند.»
رئیس سازمان آتش‌نشانی افزود: «آتش‌نشانان پس از جست‌وجو  داخل واحد مسکونی و اطمینان از عدم وجود شخص دیگری، به ایمن‌سازی محل حادثه پرداختند. آنها با خاموش کردن تمام ادوات گازسوز و باز کردن راه‌های ورود و خروج اکسیژن، به تخلیه گاز مشغول شدند. خوشبختانه عملکرد سریع پرسنل آتش‌نشانی باعث نجات جان این پدر و فرزند شد.»

 


تعداد بازدید :  139