شماره ۲۳۶۷ | ۱۴۰۰ يکشنبه ۲۵ مهر
صفحه را ببند
عکس خبر

در دوران پاندمی سایه کرونا بر فعالیت‌های فرهنگی و تفریحی سنگینی می‌کرده و هنوز هم می‌کند. در ماه‌های گذشته با رفع برخی‌ محدودیت‌ها بسیاری از اماکن دیدنی و فرهنگی درهای خود را بار دیگر باز کرده‌اند. آکواریوم معروف سیدنی در استرالیا هم حالا بازگشایی شده و علاقمندان، به‌ویژه کودکان، این امکان را دارند که از آبزی‌های جذاب و تماشایی این آکواریوم دیدن کنند.

در پی قدرت‌گیری طالبان و سقوط کابل ده‌ها هزار شهروند افغانستان از کشور خارج شدند، هزاران نفر دیگر هم چنین قصدی دارند. بسیاری از مردم قادر به تامین ابتدایی‌ترین نیازمندی‌های خود نیز نیستند. برخی‌ها حتی برای تأمین نیاز‌های اولیه خود ناچار شده‌اند، دار و ندار خود را در بازارهای خیابانی کابل عرضه کنند.

زنان بومی همچنان در مکزیک به‌طور محسوسی در فضاهای عمومی غایب هستند. از این رو مسئولان مکزیکوسیتی تصمیم گرفتند در مشهورترین بلوار این شهر به‌جای تندیس کریستف کلمب، پیکره این زن سرخپوست را در معرض دید عموم قرار دهند. این تندیس که متعلق به دوران پیشا اسپانیاست در ماه ژانویه امسال در نزدیکی خلیج مکزیک کشف شد و مشخص نیست پیکره چه شخصی است.

گونه‌ای از هنر مدرن هم به این شکل است که مثلا یک تصویر با تکنیک رنگ روغن به سبک «استادان قدیم نقاشی» کشیده می‌شود اما با چهره پوشیده. این سبب می‌شود که مخاطب بیشتر با آنچه نمی‌بیند درگیر شود تا با بقیه اثر؛ مانند کاری که کریستو و ژان‌کلود با پوشاندن بناهای عظیم می‌کردند. این نقاشی اثر خانم اِوا یوسکویتس، هنرمند لهستانی، در حراج‌خانه ساتِبیز لندن به فروش گذاشته شده است.

 


تعداد بازدید :  301