شماره ۲۳۱۴ | ۱۴۰۰ پنج شنبه ۱۴ مرداد
صفحه را ببند
ادامه رایزنی‌ها درباره آخرین وضعیت برجام

شهروند| انریکه مورا، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا با سید عباس عراقچی، معاون وزیر امورخارجه دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار آخرین وضعیت برجام و موضوع ادامه مذاکرات بررسی شد.
انریکه مورا، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی، که به عنوان نماینده ویژه این اتحادیه برای شرکت در مراسم تحلیف جناب آقای رئیسی، رئیس‌جمهوری، جدید کشورمان به تهران آمده است با دکتر عراقچی، معاون سیاسی وزارت امورخارجه کشورمان ملاقات کرد. دو طرف در این ملاقات در خصوص مهم‌ترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و به‌ویژه آخرین تحولات افغانستان به مذاکره و تبادل نظر پرداختند. رایزنی در خصوص روابط و همکاری‌های دو جانبه ایران و اتحادیه اروپا در حوزه‌های مختلف بخش دیگری از دستور کار این ملاقات بود. همچنین با توجه به اینکه مورا در ادوار اخیر مذاکرات برجامی، نقش هماهنگ‌کننده نشست‌های کمیسیون مشترک برجام را عهده‌دار بوده است، در این ملاقات آخرین وضعیت برجام و موضوع ادامه مذاکرات بررسی شد.معاون وزیرخارجه کشورمان در این ملاقات مواضع قطعی نظام با هدف رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران را مورد تأکید قرار داد. اشتفان کلمنت، سفیر اتحادیه اروپا در وین و برونو شول، رئیس میز اقدام ایران در اتحادیه اروپا مورا را در این سفر همراهی می‌کنند.
کاخ سفید: آمادگی کامل برای بازگشت به مذاکرات وین را داریم
این در حالی است که جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، اعلام کرد ما آمادگی کامل برای بازگشت به وین به منظور ادامه مذاکرات را داریم. سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه به وقت محلی در نشستی خبری گفت ما آمادگی کامل برای بازگشت به وین به منظور ادامه مذاکرات را داریم و امیدواریم برای انجام این کار فرصت وجود داشته باشد. او ادعاهای همیشگی خود و مقامات آمریکایی را علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران تکرار کرد و مدعی شد که پیش‌بینی نمی‌کنیم که همه نگرانی‌های ما در مورد رفتار آنها برطرف شود اما معتقدیم که داشتن دید بیشتر نسبت به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های هسته‌ای آنها به نفع بسیاری از شرکای ماست.
سخنگوی کاخ سفید روز گذشته نیز مدعی شد که برنامه نامحدود هسته‌ای ایران تهدید خواهد بود و محدودکردن برنامه هسته‌ای ایران با بازگشت به توافق، توانایی ما را در رفع نگرانی‌های مربوط به برنامه هسته‌ای ایران افزایش خواهد داد. او گام برداشتن در مسیر دیپلماتیک در راستای منافع ملی واشنگتن دانست.


تعداد بازدید :  382