شماره ۲۳۱۰ | ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۰ مرداد
صفحه را ببند
سرقت خودروی مگان با جرثقیل

دو سارق حرفه‌ای خودروی مگان را در محله «یوسف‌آباد» با استفاده از جرثقیل سرقت کردند.
یازدهم اردیبهشت ماه پرونده‌ای با موضوع سرقت یک خودرو مگان در کلانتری ۱۲۵ یوسف‌آباد تشکیل و برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع شد.
با وصول پرونده، کارآگاهان به بررسی صحنه جرم و پایش محدوده سرقت پرداختند. با بازبینی فیلم دوربین‌های مداربسته محدوده وقوع جرم مشخص شد سارقان با یک جرثقیل خودروبر اقدام به سرقت خودرو مگان کرده‌اند. پس از هماهنگی قضائی مالک جرثقیل برای ادای توضیح به پلیس آگاهی دعوت شد.
راننده جرثقیل پس از حضور در پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت: «یازدهم اردیبهشت ماه به واسطه آگهی‌ام در فضای مجازی، شخصی که خود را مالک خودروی مگان می‌دانست با من تماس گرفت. او تقاضای جابه‌جایی خودرویش را به علت نقص فنی داشت. پس از حضور به علت قفل‌بودن در خودرو و عدم امکان بارگیری محل را ترک کردم.»
راننده جرثقیل در ادامه گفت: «بعد از حدود یک ساعت دوباره آن شخص تماس گرفت. او گفت که در خودرو را باز کرده و امکان حمل خودرو مهیاست. پس از چند دقیقه به محل رسیدم و خودرو را به صورت طبیعی بارگیری کردم و تا مقابل تعمیرگاه حمل و کرایه را به صورت نقدی دریافت کردم.»
با توضیحات راننده جرثقیل خودروبر کارآگاهان فاز جدیدی از تحقیقات را شروع کردند. آنها با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم موفق شدند شخصی را که تقاضای حمل خودرو کرده بود، شناسایی کنند. این فرد امین نام داشت و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه ۶ تهران دستگیر شد.
یافته‌ها حاکی از آن بود امین دارای سوابق متعدد در زمینه سرقت خودرو است. او در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کرد و گفت: «با همدستی یکی از دوستانم به نام کریم موفق به ارتکاب جرم شدم.»
با اعتراف امین و معرفی همدست خود کارآگاهان در ادامه پی‌جویی‌ها موفق شدند کریم را در عملیاتی پلیسی دستگیر کنند. او در بازجویی به جرم خود اعتراف کرد و به مأموران گفت: «ابتدا من با جرثقیل تماس گرفتم. به علت نداشتن سوییچ، راننده جرثقیل محل را ترک کرد و گفت حتما در خودرو باید باز باشد. امین بعد از رفتن راننده جرثقیل شیشه خودروی مگان را شکسته و مجددا با راننده جرثقیل تماس گرفت. بعد از آن ماشین را حمل کردیم و به تعمیرگاهی در حومه تهران برده و قصد فروش آن را داشتیم.»
قاسم دستخال، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: «با اعتراف هر دو متهم به جرم خود، در ادامه کارآگاهان موفق به کشف خودرو مسروقه شدند. متهمان با قرار صادره از سوی مرجع قضائی روانه زندان شدند.»


تعداد بازدید :  373