شماره ۲۳۰۱ | ۱۴۰۰ يکشنبه ۲۷ تير
صفحه را ببند
افشای تلاش ترامپ برای کودتا و حمله به ایران

افشای بخش‌هایی از کتابی به نام «خودم به تنهایی درستش می‌کنم» حقایق جدیدی از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا آشکار کرده است. بخش‌هایی از این کتاب که به زودی منتشر می‌شود، به دست رسانه‌های آمریکایی رسیده است. گزارش‌هایی که رسانه‌های آمریکایی در مورد محتوای این کتاب منتشر کرده‌اند، برگ جدیدی از شخصیت قدرت‌طلب، فاقد تعادل روانی و ضداجتماع و قانون ترامپ را به نمایش می‌گذارد. این کتاب بر اساس مصاحبه دو نویسنده روزنامه واشینگتن‌پست با ژنرال میلی و شمار دیگری از نظامیان ارشد آمریکایی نوشته شده است.
ژنرال‌های ارشد آمریکایی فاش کرده‌اند که ترامپ با همکاری متحدانش پس از شکست در انتخابات به دنبال راهی بودند که او در قدرت باقی بماند و با این هدف پیشنهاداتی مانند کودتا و یا حمله نظامی به ایران مطرح شده است. مایک میلی، ژنرال ارشد ستاد مشترک آمریکا و دیگر ژنرال‌های ارشد آمریکایی نگران بودند که ترامپ یا متحدانش در تلاش برای حفظ او در قدرت کودتا به راه بیندازند. جنگ با ایران به‌عنوان ترفندی برای باقی‌ماندن در قدرت نیز جزو گزینه‌های ترامپ بوده است.
مارک میلی، رئیس ستاد نیروهای مسلح آمریکا گفته که پس از انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا و روشن شدن پیروزی جو بایدن، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر وقت اسراییل، به دونالد ترامپ فشار می‌آورد تا ارتش آمریکا به ایران حمله کند و مارک میلی برای جلوگیری از عملی شدن این حمله به سختی تلاش کرد. میلی به ترامپ هشدار داد که اگر حمله به ایران را آغاز کند، آمریکا درگیر یک جنگ لعنتی خواهد شد.


تعداد بازدید :  83