شماره ۲۲۹۸ | ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۳ تير
صفحه را ببند
در نشست وزیران خارجه جنبش عدم تعهد
ظریف: چندجانبه‌گرایی تنها پاسخ مناسب به بحران‌های شدید جهان است

وزیر امور خارجه کشورمان در سخنرانی خود در نشست میان دوره‌ای (مجازی) وزیران امور خارجه جنبش عدم تعهد تأکید کرد: «چندجانبه‌گرایی تنها پاسخ مناسب به بحران‌های شدید جهان است و جنبش عدم تعهد- به‌عنوان یک سکوی بین‌الدولی برجسته می‌تواند فرصتی مناسب را به منظور ارتقا و تقویت مشارکت جهانی در برهه زمانی افزایش یک‌جانبه‌گرایی و حمایت‌گرایی در صحنه بین‌الملل فراهم کند.
جمهوری اسلامی ایران همواره و به‌طور مستمر تعهد به چندجانبه‌گرایی را به‌عنوان مبنای یک سیاست خارجی نیرومند به نمایش گذارده است. به همین ترتیب، ما همچنان به دفاع از دیدگاه امنیت مشترک، همکارانه و پایدار در غرب آسیا ادامه می‌دهیم. در این زمینه، ما درحال همکاری فعال با سازمان ملل متحد در کوشش‌های مربوط به استقرار صلح در یمن، سوریه و افغانستان هستیم. ما «کوشه صلح هرمز- امید» و همچنین «مجمع گفت‌وگوی منطقه‌ای« در خلیج‌فارس را به‌عنوان رویکرد‌های فراگیر برای همکاری و حل اختلاف پیشنهاد دادیم.
در سطح جهانی ما پایبندی مصمم خود به گفت‌وگو و دیپلماسی را با مشارکت فعال در مجامع مختلف بین‌المللی برای پاسخگویی به شمار کثیری از چالش‌های بین‌المللی از جمله در مذاکرات چندماهه اخیر برای احیا و جانی دوباره بخشیدن به برجام به نمایش گذاشته‌ایم. این عزم ما با وجود قصور نکبت‌بار اروپا در امر تحقق وعده‌های اقتصادی خویش به مردم ما پس از خروج غیرقانونی امریکا از برجام و بی‌میلی دولت جدید آمریکا به کنارگذاردن سیاست شکست‌خورده «فشار حداکثری» ترامپ به منصه ظهور رسیده است.


تعداد بازدید :  277