شماره ۲۲۸۱ | ۱۴۰۰ پنج شنبه ۳ تير
صفحه را ببند
صف حج طولانی‌تر شد؛
یک میلیون و ۲۰۰هزار نفر در نوبت

با به تعویق افتادن حج برای دومین سال پیاپی، سازمان حج و زیارت وضعیت زائرانی را که از دو سال پیش در نوبت انتظار حج ایستاده‌اند هنوز مشخص نکرده است.
طبق آخرین آماری که نماینده ولی فقیه در امور حج اعلام کرده هم‌اینک حدود یک میلیون و ۲۰۰هزار نفر در نوبت حج هستند که تاکنون نوبت انتظار آنها برای این سفر به ۱۴ تا ۱۵ سال رسیده است. اگر سهمیه‌ای که به طور معمول عربستان هر سال به ایران اختصاص می‌دهد، درنظر گرفته شود بعضی از این زائران که در آخرین سال‌ها (اواخر دهه ۸۰) برای حج ثبت‌نام کرده‌اند تا ۱۴ سال دیگر باید منتظر رسیدن نوبت سفرشان بمانند.  
در سال ۱۴۰۰ با احتمال افزایش هزینه حج به‌دلیل محدودیت‌هایی که تحت‌تأثیر کرونا حاکم شده است، ایران منتظر برگزاری حج حتی با حضور تعداد محدودی از زائران بود که عربستان در دقیقه ۹۰، حج را برای دومین سال پیاپی برای زائران خارجی تعلیق کرد و قرار شد همانند سال قبل با جمعیتی محدود این مراسم را برگزار کند که این تصمیم با اعتراض ایران مواجه شد. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هفته گذشته در نماز جمعه قم گفت که عربستان می‌توانست با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حج را با ظرفیت محدود برگزار کند، اما متأسفانه برای دومین سال، حج برای حجاج خارج از عربستان تعطیل شد.


تعداد بازدید :  379