سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران به تشریح سازوکار استفاده از بیمههای تکمیلی پس از اجرای نسخهنویسی الکترونیک و حذف دفترچههای بیمه پرداخت.
سیده مریم حسینی درباره سازوکار استفاده از بیمههای تکمیلی پس از اجرای نسخهنویسی الکترونیک و حذف دفترچههای بیمه گفت: «در قانون بودجه تکلیف تمام بازیگران حوزه سلامت مشخص شده است و بیمههای تکمیلی باید مانند بیمه پایه وارد فضای نسخهنویسی الکترونیک شود.»
او افزود: «موسسات طرف قرارداد ما برای کمک به بیمهشدگان از کاغذ یا سربرگ استفاده میکنند تا بیمهشدگانی که میخواهند برای دریافت وجه از بیمه تکمیلی استفاده کنند، مشکل نداشته باشند و هم اینکه بیمهشده برای بیمه سلامت میتواند از طریق سامانه شهروندی یا خدمات غیرحضوری بیمه سلامت، برای بیمه تکمیلی خود استفاده کند.» سرپرست بیمه سلامت استان تهران تأکید کرد: «سامانه ارایه خدمات شهروندی با قابلیتهایی اعم از احراز هویت بیمهشده براساس شماره ملی و شماره موبایل، امکان مشاهده اطلاعات هویتی و بیمهای، امکان تغییر عکس و تمدید اعتبار بیمه، امکان مشاهده کلیه نسخ و امکان مشاهده ریز نسخه شامل تجویزی و خدمات ارایهشده راهاندازی شده است. برای دسترسی به سامانه سرویسهای شهروندی بیمه سلامت کلیه شهروندان میتوانند از طریق آدرس https: //eservices.ihio.gov.ir/esc/ مراجعه کنند.» حسینی ادامه داد: «نسبت به قبل که این سامانه وجود نداشت، شدت شکایات کمتر شده است.»