شماره ۲۲۷۴ | ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۶ خرداد
صفحه را ببند
عکس‌خبر

ایسنا- پیچ بن منطقه ییلاقی و مرتفع در شمال شرقی الموت است و ارتفاعی بیش از ۲۵۰۰ متر دارد. این روستا در نزدیکی گردنه سلح انبار (سلمبار) مرز بن استان قزوین و استان مازندران است. کاروانسرای «پیچه‌بن» که در ۱۳۰ کیلومتری قزوین قرار دارد در منطقه واقع شده و از کاروانسراهای دوره قاجار است.

تسنیم - تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری همزمان با سراسر کشور در مناطق عشایری شهرستان اهر نیز در جریان است. جمعیت عشایری شهرستان اهر در دوره ییلاقی با ۲۷۷۵ خانوار و ۱۴۷۲۷ نفر جمعیت ۱۰درصد جمعیت شهرستان اهر را شامل می شوند.

ایرنا- برد شیرها تندیس‌هایی از جنس سنگ‌اند که در گذشته به وسیله سنگ‌تراش‌های ایل بختیاری در ایران به شکل شیر تراشیده شده و به نشانه شجاعت، دلاوری و ویژگی‌هایی چون هنرمندی در شکار و تیراندازی در جنگ و مهارت در سوارکاری بر آرامگاهِ بزرگانِ قوم خود گذاشته می‌شدند.

مهر- کارآفرین جوان یزدی با ایجاد گلخانه در کویر، سالانه میلیون‌ها شاخه گل تولید می‌کند و در سخت‌ترین شرایط اقتصادی نیز تولید را متوقف نکرده و با ۳۲ نیرو زیباترین رزهای هلندی را روانه بازار می‌کند. روح‌الله محمودی، بزرگ‌ترین تولیدکننده گل رز هلندی در کشور است و در فضایی به وسعت دو هکتار در مناطق نیر و ارنان، سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل تولید می‌کند.


تعداد بازدید :  244