شماره ۲۲۷۲ | ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۴ خرداد
صفحه را ببند
عکس‌خبر

ایسنا- بهره‌برداری از مجموعه پل‌ها و تقاطع چهار سطحی شهیدسلیمانی (شنبه ۲۲ خرداد) با حضور محمد اسلامی وزیر راه‌وشهرسازی، با اعتباری بالغ بر ۲۱۷۰ میلیارد ریال در اصفهان به بهره‌برداری رسید. در این مجموعه ۵ پل به مساحت ۱۸هزار مترمربع در چهار سطح پیش‌بینی شده است.

«باشگاه خبرنگاران جوان- بهرام آشفته» طراح و مجسمه‌ساز مراغه‌ای با استفاده از ضایعات فلزی دست به خلق آثاری زیبا زده است. آشفته، صاحب دو سبک در هنر مجسمه‌سازی، شامل تلفیق چوب و فلز و اجرای پرتره مشاهیر با فلز به صورت نقش برجسته است.

تسنیم- میوه درخت گیلاس یکی از خوش‌طعم‌ترین و شیرین‌ترین محصول باغات شهرستان اهر است که همه‌ساله در اواخر فصل بهار و اوایل تابستان برداشت می‌شود. بیشترین محصول از درخت گیلاس این شهرستان متعلق به روستای افیل در جاده «اهر- مشگین‌شهر» است.

ایرنا- نقره‌سازی به همراه قلم‌زنی از دوران صفوی رشد و اعتلا دوچندان یافت و به یکی از فاخرترین آثار صنایع دستی اصفهان تبدیل شد. هنرمندان و استادکاران بنام این عرصه سال‌ها در کاروانسرای تحدید هنرآفرینی می‌کردند اما بعد از تخریب این بنای تاریخی در سال‌های دهه ۷۰ و ساخت برج جهان‌نما که میدان نقش جهان را تا مرز خروج از فهرست آثار جهانی پیش برد، نقره‌کاران اصفهان در هنرمندسرای کاوه مستقر شدند.


تعداد بازدید :  222