شماره ۲۲۷۰ | ۱۴۰۰ شنبه ۲۲ خرداد
صفحه را ببند
آب‌بازی مرگبار یحیی در هوتک

شهروند | یحیی شش ساله در روستای شیخان کرگ ‎بلوچستان غرق شد و به کام مرگ فرو رفت. کودکان بلوچ هر ساله یا قربانی «هوتک‌ها» می‌شوند یا طعمه «گاندوها».
مصیبت‌های بی‌آبی و البته پرآبی همچنان در بلوچستان ادامه دارد و هر چند وقت یک بار به دلیل نبود لوله‌کشی آب در بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ روستای این منطقه شاهد حوادث ناگواری هستیم. در شش ماهه گذشته یحیی سومین کودکی است که قربانی گودال‌های جمع‌آوری آب شده است.
 سوم شهریور ماه ‌سال 99 هم دو کودک به نام‌های «فاطمه پا» سه ساله و «یحیی گرگیج» دو ساله هنگامی که برای برداشت آب به کنار هوتگ رفته بودند، غرق شدند. همچنین در همان روز در حادثه‌ای دیگر «یسنا پادیان» کودک پنج ساله اهل روستای «هدار» از توابع بخش مرکزی شهرستان «راسک» نیز هنگامی که برای بازی در کنار رودخانه رفته بود، غرق شد و جان باخت.
نام این کودکان هم به لیست قربانیان  اضافه شده است. «علی‌اکبر بشکار» شش ساله اهل روستای «سند مراد» از توابع بخش مرکزی شهرستان «دشتیاری» اول شهریور ماه ۹۹ در هوتگ غرق شد و جان باخت. «علی‌اصغر بهرا»  هم در روستای «عارف‌آباد» بخش «نوبندیان» شهرستان چابهار قربانی هوتک شده بود.همچنین این هوتک‌ها مملو از تمساح‌های پوزه کوتاه ایرانی یا اصطلاحا «گاندو» هستند. این درحالی است که هوتک‌ها هم به تنهایی جان نمی‌گیرند. تمساح‌های پوزه کوتاه هم در این فصل مهاجم می‌شوند و برای دفاع  از قلمرو و لانه‌های خود که در آن تخم‌گذاری کرده‌اند، حمله می‌کنند.  در آخرین مورد در تاریخ ۲۱ مرداد ۹۹ «امیرحمزه» هفت ساله اهل روستای «هوت گت بالا» از توابع شهرستان دشتیاری هنگامی که برای برداشت آب کنار هوتگ رفته بود، طعمه تمساح پوزه کوتاه ایرانی «گاندو» و دستش قطع شد.

 


تعداد بازدید :  205