شماره ۲۲۳۷ | ۱۴۰۰ پنج شنبه ۹ ارديبهشت
صفحه را ببند
عکس‌خبر

ایسنا- گرگیعان یا قرقیعان نام یک آیین سنتی رایج بین عرب‌های خوزستان است که به‌عنوان میراث معنوی مردم عرب ایران به ثبت ملی رسیده است. این آیین در نیمه ماه رمضان در مناطق عرب‌نشین توسط کودکان اجرا می‌شود. برای ریشه این مراسم روایات مختلفی ذکر شده اما برجسته‌ترین آن، برپایی جشن و شادی به مناسبت میلاد امام‌حسن مجتبی (ع) است. در این مراسم کودکان همراه با خواندن شعر و کوبیدن دو تکه سنگ به یکدیگر، به در خانه‌های مردم می‌روند و شیرینی‌وعیدی می‌گیرند.

ایسنا- شهر میمند از توابع شهرستان فیروزآباد استان فارس یکی از کانون‌های اصلی گل محمدی در فارس است که سالانه بیش از ۱۰‌هزار تن گلاب در کارگاه‌های سنتی و صنعتی این شهر تولید می‌شود و این حجم تولیدات باعث شده که میمند نقش مهمی در تولید گلاب و اسانس گل محمدی در کشور داشته باشد. از ابتدای اردیبهشت‌ماه، کار برداشت گل محمدی آغاز و همزمان کارگاه‌های سنتی و صنعتی مختلف گلابگیری نیز در گوشه‌وکنار این شهر فعالیت خود را شروع می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان - بوستان باغ ایرانی، با گل‌های لاله رنگارنگ، بهشتی برای پایتخت‌نشینان است که یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری در محله ده ونک تهران است. این بوستان براساس الگوی باغ ایرانی طراحی شده است و دوونیم هکتار از فضای بوستان باغ ایرانی به فضای سبز اختصاص یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان - برداشت برگ سبز چای هرساله در سه‌چین بهاره، تابستانه و پاییزه صورت می‌گیرد که چین بهاره از اوایل اردیبهشت‌ماه آغاز می‌گردد.


تعداد بازدید :  324