شماره ۲۲۲۷ | ۱۴۰۰ يکشنبه ۲۹ فروردين
صفحه را ببند
عکس‌خبر

ایسنا- ظهر دیروز شنبه ۲۸ فروردین ماه یک واحد تعمیرگاهی خودرو در تقاطع بلوار جمهوری و خیابان جوادالائمه قم آتش گرفت که به دلیل وجود مواد روغنی و آتش‌زا این حریق به سه منزل مسکونی اطراف نیز سرایت کرد. خودرو سنگین عملیاتی و آبرسان به همراه ۴۰ آتش‌نشان به محل اعزام شدند و پس از ساعتی حریق را اطفا کردند.

ایسنا- روستای «بارگدان» بخش بنت شهرستان نیک‌شهر در استان سیستان‌وبلوچستان یادگار عشایری است که سال‌ها قبل یکجانشینی را برای ادامه زندگی انتخاب کردند. مردم روستا همانند صدها سال پیش همچنان در خانه‌هایی معروف به «کپر» زندگی می‌کنند. کپر نام سازه‌ای است که در این منطقه با تنه، ساقه و برگ‌های درخت خرما توسط اهالی همین روستا ساخته می‌شود که البته در قسمت پایینی بعضی از کپرها برای جلوگیری از ورود سرما و... از سنگ و گل نیز استفاده می‌شود. اهالی بارگدان با دستان خود نان می‌پزند، از اندک آب چشمه استفاده می‌کنند و پوشش و فرهنگ اصیل خود را حفظ کرده‌اند و چند سالی است که با کمک خیرین، از پنل‌های خورشیدی برای تولید برق استفاده می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان- رودخانه زرگنده مسیلی است که از نهر‌های جاری از دامنه البرز به سمت تهران ایجاد شده است که از سرپل تجریش آغاز و با گذشتن از محله پل رومی و الهیه، وارد محله زرگنده - خیابان رودکی شمالی- می‌شود و پس از آن به محله‌های میرداماد و خیابان‌های رودبار شرقی و سیدخندان می‌ریزد.

باشگاه خبرنگاران جوان- جشنواره گل‌های لاله با بیش از ۱۲۰هزار گل لاله در ۴۳ واریته و دیگر گل‌ها در زمینی به مساحت ۸ هزار مترمربع در منطقه شهر صنعتی اراک برپا شد.


تعداد بازدید :  208