شماره ۲۲۰۶ | ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۸ اسفند
صفحه را ببند
تناقض‌گویی زن جوان دست سارق را رو کرد

یک سارق سابقه‌دار با تناقض‌گویی‌های مادرش در دام ماموران پلیس گرفتار شد.
رسیدگی به این پرونده با شکایت زن جوانی در رابطه با سرقت گوشی تلفن همراهش آغاز شد. با اعلام این شکایت کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ وارد عمل شدند. آنها در بررسی‌های خود دریافتند گوشی سرقتی زن جوان، مدتی است که توسط زنی به نام شهلا، مورد استفاده قرار گرفته است.
کارآگاهان به سراغ شهلا رفته و تحقیقات از او را آغاز کردند، اما زن جوان رفتارهای غیرعادی و اظهارات متناقض داشت و این مسأله از دید ماموران مخفی نماند.
رفتارهای مشکوک شهلا، باعث شد که تیم تحقیق به او مشکوک شده و احتمال دهند او از هویت سارق با خبر است. بدین ترتیب بلافاصله اعضای خانواده او شناسایی شده و در بررسی سوابق خانواده شهلا، مشخص شد پسرش سابقه کیفری با اتهام مواد مخدر دارد.
با مشخص شدن این موضوع کارآگاهان به تحقیقات میدانی پرداختند. در ادامه مشخص شد پسر شهلا به نام «کامران»، یکی از خرده‌فروشان مواد مخدر در منطقه جوادیه تهران است. همچنین مشخص شد که این پسر از مدتی قبل به کار خریدوفروش گوشی‌های سرقتی روی آورده است. با به‌دست آمدن این اطلاعات و پس از هماهنگی با بازپرس شعبه دو دادسرای ناحیه ۱۰، کارآگاهان وارد عمل شدند. آنها متهم جوان را در خانه مجردی‌اش بازداشت کردند. کامران در تحقیقات اولیه منکر گوشی‌قاپی بود اما در مواجهه با مدارک پلیسی به سرقت و خریدوفروش گوشی تلفن همراه اعتراف کرد. او مدعی شد در بعضی سرقت‌ها در نقش موتور اسکورت یا راکب موتور بوده و همدستش اقدام به سرقت گوشی‌ها کرده است. در بازرسی از مخفیگاه متهم سه دستگاه گوشی سرقتی کشف شد.
سرهنگ کارآگاه «احمد نجفی» معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: «سارق با صدور قرار قانونی در اختیار مقام قضائی قرار گرفت و رسیدگی به پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر مالباختگان، ادامه دارد.»


تعداد بازدید :  274