شماره ۲۱۹۵ | ۱۳۹۹ دوشنبه ۴ اسفند
صفحه را ببند
پایان سریال سرقت‌های مجرم حرفه‌ای

مجرم حرفه‌ای که سه موتور به ارزش 120 میلیون تومان سرقت کرده بود به آخر خط رسید.
به دنبال ارجاع پرونده سرقت موتورسیکلت به پایگاه ششم پلیس آگاهی، کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پایگاه در محل سرقت حاضر شده و اقدام به جمع‌آوری سرنخ و رد پای سارقان کردند.
شاکی پس از مدتی به این یگان مراجعه کرد و بیان داشت که موتورسیکلت او در سایت‌های خرید و فروش آگهی شده است که پس از هماهنگی با مقام قضائی دستورات لازم در خصوص دستگیری شخص‌آگهی کننده صادر شد.
کارآگاهان در عملیاتی فروشنده موتورسیکلت را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.
او در بازجویی خود را اکبر معرفی کرد و منکر هر گونه سرقت شد؛ اما پس از تحقیقات پلیسی و مشاهده عکس زمان سرقت لب به اعتراف گشود. او گفت: «سرقت موتورسیکلت انجام داده‌ام و پس از سرقت شماره شاسی و موتور آن را تغییر داده و شماره موتور و شاسی موتورسیکلت خود را روی موتور شاکی حک کردم.»
 کارآگاهان با توجه به تبحر سارق در تغییر ارکان موتورسیکلت مسروقه این احتمال را دادند که تعداد سرقت‌های انجام‌شده به وسیله این سارق به این شیوه و شگرد متعدد باشد. به این ترتیب بررسی تخصصی انجام شد؛ با کلانتری‌ها و پارکینگ‌های حوزه استحفاظی هم در خصوص اینکه در محدوده زمانی دو ماهه چند موتورسیکلت‌ دیگر به این شیوه سرقت شده است، مکاتبه کردند. تحقیقات نشان از سرقت دو موتور دیگر می‌داد که به همین شیوه موتورها را دزدیده بودند.
کارآگاهان موتورسیکلت‌ها را مورد بازبینی قرار داده و مشاهده کردند که شماره موتور و تنه هر دو موتورسیکلت یکسان بوده و با موتورسیکلت مطرح در پرونده فعلی مشابه و سارق هر سه موتورسیکلت اکبر است. بار دیگر متهم بازجویی شد و سرقت هر سه موتور سیکلت را قبول کرد.
رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی با اعلام این خبر گفت: «با اعتراف  سارق به جرمش، شاکیان دیگر نیز شناسایی شدند و پرونده به همراه متهم به شعبه 3 بازپرسی دادسرای ناحیه 15 تهران ارسال و با صدور قرار مجرمیت اکبر روانه زندان شد.»


تعداد بازدید :  352